شیائومی می 10T و می 10T پرو معرفی شدند / صفحه نمایش و سنسور های دوربین قدرتمند

شیائومی امروز در رویدادی آنلاین از جدیدترین پرچمداران خود، یعنی شیائومی می 10T و می 10T پرو پرده برداری کرد. پیش از این شاهد رونمایی شیائومی می 10 اولترا بودیم که توانسته با بهره بردن از سنسور های دوربین قدرتمند، عملکرد خیره کننده ای را از خود به نمایش بگذارد و مقام اول وب سایت معتبر دگزومارک را نیز کسب کرد.

مشخصات شیائومی می 10T و می 10T پرو

صفحه نمایش

اولین تغییر اصلی این دو گوشی هوشمند با نسل های قبلی، در بخش صفحه نمایش خود نمایی می کند. می 10T و می 10T پرو هر دو به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسلی مجهز شده اند. این صفحه نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 144 هرتز را دارد. این اولین بار است که در میان گوشی های هوشمند این شرکت، شاهد چنین صفحه نمایشی با نرخ بروزرسانی 144 هرتز می باشیم.

برای طراحی صفجه نمایش شاهد حضور ناچ اینفینیتی O می باشیم که بریدگی دایره ای این ناچ در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته است. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای هر دو اسمارتفون توانایی ارائه حداکثر روشنایی 500 شمع را نیز خواهد داشت و از استاندارد HDR10 پلاس نیز پشنیبانی می کند.

دوربین

اما اصلی ترین تفاوت شیائومی می 10T و می 10T پرو در بخش سنسور های دوربین در نظر گرفته شده می باشد. البته در بخش دوربین سلفی هر دو گوشی به سنسور 20 مگاپیکسلی مجهز شده اند. این سنسور توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 1080 پیکسلی و نرخ 30 فریم در ثانیه را نیز خواهد داشت.

هر دو گوشی در قسمت پشتی از به سه سنسور دوربین مجهز شده اند. یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی 26 میلی متر که به قابلیت لرشگیر اپتیکال یا همان OIS مجهز شده در کنار سنسور 13 13 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 123 درجه ای و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 به همراه سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو که توانایی ثبت تصاویر از فاصله نزدیک 2 تا 10 سانتی متری را دارد، سنسور های دوربین سه گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

سنسور 108 مگاپیکسلی قدرتمند در نظر گرفته شده برای این اسمارتفون نیز توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 8K و نرخ 30 فریم در ثانیه را نیز خواهد داشت. در طرف مقابل، شیائومی می 10T نیز همانطور که اشاره کردیم، از سه سنسور در قسمت پشتی بهره می برد. تنها تفاوت دوربین های این دو گوشی هوشمند در سنسور اصلی آن ها می باشد. شیائومی می 10T به سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز شده (شیائومی می 10T پرو به سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز شده).

همانند مدل پرو، این گوشی هوشمند نیز در کنار سنسور اصلی از یک سنسور فوق عریض 13 مگاپیکسلی و سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو بهره می برد و برای دوربین سلفی نیز سنسور 20 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. اما جالب است که بدانید همانند سنسور 108 مگاپیکسلی شیائومی می 10T پرو، سنسور 64 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده برای شیائومی می 10T نیز توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 8K را نیز خواهد داشت.

سخت افزار و قیمت

در بخش مشخصات سخت افزاری به غیر از میزان رم و حافظه داخلی در نظر گرفته شده، تفاوتی را برای این دو گوشی هوشمند شاهد نبودیم. هر دو اسمارتفون به پردازنده اسنپدراگون 865 مجهز شده اند. این در حالی می باشد که شاید توقع می رفت شیائومی از جدیدترین پردازنده شرکت کوالکام, یعنی اسنپدراگون 865 پلاس بهره ببرد که چنین اتفاقی رخ نداد.

رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی برای شیائومی می 10T پرو و رم 6 و 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشند. باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 33 واتی مجهز به شارژ سریع در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند،نوید بخش طول عمر مفید بالایی را می دهد.

شیائومی می 10T پرو قرار است با قیمت پایه 600 یورو و شیائومی می 10T قرار است با قیمت پایه 500 یورو فروش جهانی خود را آغاز کنند. این دو گوشی هوشمند به نسبت شیائومی می 10 اولترا مشخصات فنی ضعیف تری را در بخش سنسور های دوربین به همراه داشتند و به طبع قیمت ارزان تری را نیز به خود اختصاص داده اند.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !