دستیابی شیائومی به تکنولوژی نسل سوم دوربین سلفی زیر صفحه نمایش

همین چند روز پیش بود که ZTE خبر رونمایی جدیدترین گوشی هوشمند خود را مجهز به تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش داده بود. اما پیش از اینکه ZTE به چنین تکنولوژی دست پیدا کند، این شیائومی بود که پیش از تمام شرکت های عرصه گوشی های هوشمند به این تکنولژی جذاب دست پیدا کرد. حال شاهد پیشرفت چشم گیر شیائومی در این بخش می باشیم.

شیائومی پیشگام در عرصه تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش

شرکت های عرصه گوشی های هوشمند از همان ابتدا تلاش داشتند تا حداقل میزان بریدگی و حاشیه را برای صفحات نمایش گوشی های هوشمند خود در نظر بگیرند. برای مثال ناچ های زیبای اینفینیتی O و واتردراپ از طراحی های جذابی بود که برای صفحه نمایش گوشی های هوشمند در نظر گرفته شده بود.

هر چند تعدادی از اسمارتفون ها نیز به تکنولوژی دوربین سلفی پاپ آپ نیز مجهز شدند که سبب شد هرگونه ناچ و بریدگی از صفحه نمایش حذف شود. که البته بهره بردن از چنین تکنولوژی سبب می شد تا دیگر توانایی پشتیبانی از استاندارد های ضد آب IP را نداشته باشد.

حال شیائومی به نسل سوم تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش دست پیدا کرده. اما تفاوت نسل جدید این تکنولوژی با نسل های قبلی در چیست؟

در نسل های قبلی شاید در نگاه اول هیچ محلی برای قرار گیری سنسور دوربین سلفی مشخص نبود اما با کمی دقت همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، محل قرار گیری سنسور دوربین سلفی بصورت کاملا واضحی مشخص بود. اما در نسل سوم این تکنولوژی جذاب دیگر به راحتی نسل های قبلی نمی توان محل قرار گیری سنسور دوربین سلفی را تشخیص داد.

در این راستا ویدئویی نیز از عملکرد گوشی هوشمند جدید این شرکت که به تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش مجهز شده، مننتشر شد. دیگر باید بزودی از سوی شرک های مختلف شاهد رونمایی گوشی های هوشمندی مجهز به این تکنولوژی جذاب و جدید باشیم.

پست های مرتبط

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر