ZTE به دنبال جبران شکست تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش

در زمینه تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش، این شرکت چینی ZTE بود که اولین گوشی هوشمند جهان مجهز به چنین تکنولوژی جذابی را معرفی کرد. Axon 20 اولین اسمارتفون این شرکت چینی بود که از تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش بهره برده بود اما آنطور که باید و شاید نتوانست عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. حال با توجه به اخبار منتشر شده، این شرکت چینی قرار است اسمارتفون جدید خود را بزودی با بهره بردن از تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش روانه بازار کند.

شرکت های فعال در عرصه گوشی های هوشمند، همواره تلاش داشته اند تا طراحی را برای صفحه نمایش اسمارتفون ها در نظر یگیرند که کمترین میزان حاشیه و بریدگی را برای قرار گیری سنسور دوربین سلفی با خود به همراه داشته باشند. ناچ های اینفینیتی O و واتردراپ (قطره ای) از جمله معروف ترین طراحی هایی هستند در حال حاضر که برای صفحه نمایش گوشی های هوشمند در نظر گرفته می شوند.

در کنار طراحی ناچ های جذاب، تکنولوژی دوربین سلفی پاپ آپ (بیرون جهنده) نیز معرفی شد که بهره بردن از چنین تکنولوژی سبب شد تا هیچ گونه ناچ و حاشیه ای را در صفحه نمایش برای قرار گیری سنسور دوربین سلفی شاهد نباشیم. اما گوشی هوشمندی که از چنین تکنولوژی بهره می برد، دیگر توانایی پشتیبانی از استاندارد های ضد آب IP را نداشت.

حال دوربین سلفی زیر صفحه نمایش به عنوان جدیدترین تکنولوژی گوشی های هوشمند شناخته می شود. تکنولوژی که در کنار حذف بریدگی و ناچ صفحه نمایش و ارائه یک صفحه نمایش یکدست، هیچ محدودیتی برای پشتیبانی از استاندارد ضد آب را نیز نخواهد داشت. بعد از تجربه تلخ ZTE در AXON 20، دو گوشی AXON 30 و AXON 30 Pro به طراحی ناچ صفحه نمایش مجهز شده بودند. اما گویا قرار است بزودی شاهد رونمایی اسمارتفون جدید این شرکت با بهره بردن از تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش باشیم که بی شک برای جبران شکست AXON 20 روانه بازار خواهد شد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود