مهندسان لهستانی ZYLIA کیت ضبط صدای شش بعدی را معرفی کردند

یکی از آخرین روندهای توسعه فناوری واقعیت افزوده، تولید صدای فراگیر مجازی است که در طی این سال ها با رشد زیادی روبرو بوده است. در واقعیت افزوده غوطه وری در تصویر با حس آزادانه صدا تجربه بصری ویژه ای را ممکن می سازد. این کاری است که مهندسان لهستانی ZYLIA برای کاربران حرفه ای و عادی توسعه داده اند. یک کیت حرفه ای اما با کاربری آسان برای ضبط شش بعدی صدا.

مدتها است که واقعیت افزوده یا VR به میدان آمده اما نبود تجهیزات کافی و کامل این فناوری را به سمت کمرنگ شدن می کشاند. تا کنون بیشتر محتوای VR بر مبنی 3DoF صداگذاری شده است. صدایی که تنها سه درجه منبع صوتی را ارئه می کرد. این ابعاد صوتی برای غوطه وری در تصویر کم بود. البته تا کنون شاهد ضبط 6DoF هم بوده ایم اما پیچیده بودن تجهیزات این نوع رکوردگیری و کاربری سخت، بسیاری را به سمت این نوع کیت ها هدایت نمی کرد.

اکنون شرکت حرفه ای ZYLIA با وجود مهندسان صوتی، کیت توسعه 6DoF VR/AR را به سبد محصولات خود افزوده اند. به گفته مدیر این شرکت، استقبال از کیت هایی با کاربری آسان باعث شد تا ما کیت ضبط صدای 360 درجه 6DoF VR/AR را تولید کنیم. این کیت با استفاده از آرایه چند گانه میکروفون، تنها با اتصال کابل USB به لپ تاپ، هشت باتری AA و یک کارت حافظه جانبی، می تواند بیش از 220 ساعت صدای 19 کانال را با نرخ 48000 هرتز و 24 بیت ارائه کند. البته یکی از مهمترین ویژگی های این کیت، نرم افزار اختصاصی Zylia Pro است که در سه مدل کاربری عادی تا حرفه ای عرضه می شود.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت دوم : هدفون گیمینگ مناسب پخش موزیک نیست !

کارگاه آموزشی قسمت اول: امپدانس هدفون

تنها 5 روز تا معرفی بهترین هدفون بی سیم جهان WF-1000XM5 سونی