آغاز تولید تراشه های A13 توسط TSMC برای آیفون های 2019 اپل

با اینکه زمان نسبتا زیادی تا معرفی آیفون های نسل جدید شرکت اپل باقی مانده است، اما بر اساس منابع نزدیک و قابل اعتماد TSMC، تراشه ساز تایوانی احتمالا به منظور عدم تاخیر در عرضه آیفون های XI سال جاری، تولید تراشه های A13 این دستگاه ها را برای کوپرتینویی ها از همین حالا آغاز کرده است. بر اساس گزارشات قبلی، TSMC قصد آغاز تولید تراشه های 7 نانومتری را در سه ماهه سوم سال 2019 داشته و به نظر میرسد پردازنده های A13 نیز از جمله سفارشات این تراشه ساز بوده است.

چیپست نسل بعد آیفون های اپل با عنوان A13 شناخته میشود و به گزارش بلومبرگ، تولید انبوده این چیپست ها شروع شده و آزمایش این تراشه ها توسط TSMC از اوایل ماه آوریل آغاز شده بوده است. این چیپست از مودم یکپارچه 5G برخوردار نخواهد بود چرا که اپل به تازگی با کوالکام توافقاتی را داشته به همین دلیل انتظار میرود کوالکام تامین کننده مودم های 5G آیفون های اپل در سال آینده باشد.

بر اساس گزارشات پیشین، اپل امسال سه مدل آیفون جدید را روانه بازار خواهد کرد که دو مدل از آنها به عنوان جایگزین آیفون XS از راه خواهند رسید در حالی که مدل سوم، نسل جدید آیفون نسبتا ارزان قیمت XR خواهد بود. اسم رمز مدل های گران قیمت D43 و D44 عنوان شده اما مدل مشخصی برای آنها ذکر نشده است. اسم رمز آیفون XR نسل جدید نیز N104 است.

به گفته منابع، طراحی هر سه آیفون جدید بسیار شبیه به نسل فعلی خواهد بود و بزرگترین تغییرات این گوشی ها، در قسمت عقب آنها اعمال شده است. در این صورت باید انتظار دوربین های پیشرفته تر، مانند دوربین های سه گانه با قابلیت زوم اپتیکال بهبود یافته و لنزهای زاویه عریض را از آیفون های جدید داشته باشیم. البته که این حرکتی نوآورانه از سوی اپل نخواهد بود چرا که سازندگانی همچون هواوی، پیش تر پرچمداران خود را به دوربین های بسیار قدرتمند مجهز کرده اند. در مورد جایگزین آیفون XR هم انتظار دوربین اصلی دوگانه را داریم.

همچنین گزارش شده است که اپل در حال کار بر روی یک ویژگی تصحیح خودکار می باشد که نحوه قرار گیری سوژه ها در یک تصویر را که احتمالا به صورت اتفاقی نامناسب بوده، اصلاح میکند. دوربین جلوی آیفون XR جدید از گرفتن تصاویر تله فوتو نیز پشتیبانی خواهد کرد اما مقدار زوم در این حالت هنوز نامشخص است. از نظر ابعاد، جایگزین آیفون XS و XS مکس احتمالا نیم میلی متر ضخیم تر از نسل فعلی خواهند بود. علت این افزایش ضخامت، دوربین جدید با شکل مربعی پشت دستگاه عنوان شده است چون این قسمت مربعی شکل احتمالا دارای برآمدگی خواهد بود. پشتیبانی از شارژ بیسیم در سه مدل آیفون بعدی در گزارشات پیشین ذکر شده تا به عنوان یک ویژگی کاربری کاربران آیفون از آن بهره مند شوند.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !