امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۴ ساعت : ۰۱:۵۲

ادامه تحریم های امریکا برای شرکت های چینی: ممنوعیت استفاده از محصولات هوآوی و ZTE

[vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”container”]

گویا داستان امریکا و چین قرار نیست ختم به خیر شود، و دونالد ترامپ بار دیگر این بار شدید تر از قبل اسرار بر شدید تر کردن تحریم های بر علیه چین دارد، باز هم جای شکرش باقی است ما تنها کشوری نیستیم که از طرف دونلاد ترامپ تحریم شده ایم. پیش از این نیز رئیس جمهور امریکا اعلام کرده بود هیچ محصول چینی مخصوصا محصولاتی از قبیل گوشی های هوشمند و تجهیزات شبکه ای اجازه فروش در امریکا را ندارند. حتی دستور انتقال شرکت های تولید گوشی های هوشمند اپل در چین نیز از سوی دوناالد ترامپ صادر شده بود.

ادامه تحریم های امریکا برای شرکت های چینی: ممنوعیت استفاده از محصولات هوآوی و ZTE

متهم کردن شرکت های چینی به سرقت اطلاعات شهروندان امریکایی

همانطور که می دانید کشور های امریکا  و چین رقابت نزدیکی برای ثب نام خود به عنوان اولین کشور استفاده از اینترنت شبکه 5G را با یکدیگر داشتند، در نهایت هم این امریکا بود که پوشش چنین شبکه اینترنتی را برای برخی از شهر های بزرگ این کشور ممکن ساخت.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود، با شکایت T-Mobile از شرکت هوآوی و ZTE اعلام کرده، این شرکت های چینی با استفاده از نرم افزار “Tappy” دست به سرقت اطلاعات تجاری این شرکت زده است.

در ادامه نه تنها T-Mobile این شرکت های چینی را متهم کرده، تقاضای غرامت 8.4 میلیون دلاری را نیز کرده است.

دلیل اصلی این تحریم ها چیست؟

شاید شما هم مثل ما باور نکرده اید که چنین تحریم هایی بحث امنیتی دلیل آن باشد، اما این  روز ها چین و امریکا در زمینه ها تجاری جنگ سختی با یکدیگر دارند، و دونالد ترامپ نیز یکی از متخصصین جنگ های اقتصادی می باشد. رئیس جمهور تمام این مقدمه چینی ها را کرد تا یک هفته پیش از برگزاری نمایشگاه  MWC 2019 قصد دارد بیانیه ای را امضا کند که این شرکت های چینی حق ارائه گوشی های و شبکه های 5G را نداشته باشند و با دلیل عدم امنیت این شرکت ها تمام بحث شبکه های اینترنتی نسل پنجم به همراه امنیت سایبری را خود عهده دار باشد.

ادامه تحریم های امریکا برای شرکت های چینی: ممنوعیت استفاده از محصولات هوآوی و ZTE

حال باید ببینیم رقابت میان شرکت هایی که قرار شده اینترنت 5G را در این نمایشگاه معرفی کنند به کجا ختم خواهد شد، گویا امریکا قصد دارد فقط شرکت های این شرکت باشند که چنین شبکه اینترنتی را پوشش می دهند.

منبع: phonearena

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

رامین توسلی

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *