استودیو Remedy اولین رندر های Ray Tracing انویدیا را منتشر کرد

کارت گرافیک های سری RTX 20 انویدیا با فناوری ها و قابلیت های متعدد معرفی شدند و با توجه به افزایش قیمت آنها نسبت به نسل گذشته، بسیاری از کاربران نمی توانند از قدرت بالای کارت های جدید انویدیا بهره مند شوند. مهم ترین فناوری انویدیا در سری RTX 20، قابلیت Ray Tracing است که نورپردازی محیط را به شکلی جذاب تر و طبیعی تر ایجاد می کند. استودیو Remedy که با تولید و انتشار بازی های مکس پین 1/2، کوانتوم برک و Alan Wake مشهور است، رندر های پردازش شده با استفاده از فناوری Ray Tracing را منتشر کرده که محیط یکی از بازی های آینده این استودیو است.

استودیو رمدی طبق برنامه ریزی، در سال 2019 از بازی Control رونمایی خواهد کرد و با استفاده از فناوری ردیابی پرتو انویدیا شاهد صحنه هایی ناب خواهید بود. بازی کنترل توسط موتور گرافیکی Northlight تولید می شود و می توان این موتور را به عنوان یکی از اولین ها در زمینه پشتیبانی از Ray Tracing بر شمرد.

صحنه های ناب با ایجاد سطوح مرطوب و مبلمان با جزئیات دقیق می توانند قدرت کارت گرافیک های RTX 20 را اثبات کنند. مهم ترین چالش در این زمینه، نرخ فریم قابل ارائه توسط سری RTX 20 در بازی های جدید با فناوری Ray Tracing است که قرار دادن این ترکیب در کنار کیفیت تصویر 4K، می تواند زمینه ساز مشکلات فراوانی شود.

در مجموع برای اجرای یک فریم، زمانی دقیق برابر با 9.2 میلی ثانیه، نیاز است که شامل 2.3 میلی ثانیه برای پردازش سایه ها، 4.4 ثانیه برای پردازش انعکاس های نوری و 2.5 میلی ثانیه برای نورپردازی سراسر بدون نویز  نیاز است. زمان بندی های ثبت شده برای دوستداران اجرای بازی با وضوح تصویر 1080 پیکسل و نرخ 60 فریم در ثانیه به هیچ وجه مناسب نیست.

هر چند موتور گرافیکی Northlight هنوز به نسخه نهایی نرسیده و نمی توان به زمان بندی مجموع 9.2 میلی ثانیه به عنوان نتیجه رسمی استناد کرد. برای اجرای بازی با وضوح تصویر Full HD و نرخ 30 فریم در ثانیه به زمان 33 میلی ثانیه و برای نرخ 60 فریم در ثانیه نیز به زمان 17 میلی ثانیه نیاز است.

با این وجود، کارت گرافیک قدرتمند و البته گران قیمت RTX 2080 Ti می تواند با فعال سازی تمامی قابلیت های جدید انویدیا، حدود 40 فریم در ثانیه را در وضوح تصویر 1080×1920 فراهم سازد. نتیجه نهایی از نظر جزئیات گرافیکی، سایه ها و انعکاس بسیار عالی است، اما نگرانی در خصوص نرخ فریم وجود دارد. البته نباید قیمت بالای کارت گرافیک RTX 2080 Ti را فراموش کرد که دست بسیاری از گیمر های حرفه ای از آن دور است.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !