اسنپدراگون 865 در دو نسخه و با یک تفاوت کلیدی برای پرچمداران نسل بعد عرضه میشود

آخرین باری که کوالکام از یک محصول جدید رونمایی کرد، شاهد مودم اسنپدراگون X55 با پشتیبانی از شبکه 5G بودیم. به طور مشخصی این تراشه ساز در حال آماده سازی استاندارد 5G در محصولات خود است و مطمئنا یکی از پیشتازان فناوری 5G محسوب میشود. همچنین کوالکام در حال توسعه جایگزین تراشه پرچمدار اسنپدراگون 855، با نام احتمالی اسنپدراگون 865 است که مثل هر سال، در بسیاری از گوشی های پرچمدار اندرویدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بنا به شایعات پیشین، این تراشه مجهز به مودم 5G یکپارچه خواهد بود که باعث میشود سازندگان بتوانند فضای داخلی گوشی را بهتر مدیریت کنند و بتوانند از فضایی که به واسطه یکپارچه بودن مودم چیپست به دست میآید، برای دیگر قطعات استفاده کنند. اما گزارش جدیدی منتشر شده که ادعا میکند کوالکام تراشه پرچمدار بعدی خود را در دو نسخه مختلف معرفی خواهد کرد که یک تفاوت اصلی، این دو تراشه را از یکدیگر متمایز میسازد.

در واقع کوالکام آمده است و برای سازندگان حق انتخاب گذاشته است. از آنجایی که عرضه فناوری 5G به تازگی آغاز شده و فقط در دو کشور امریکا و کره جنوبی در دسترس است، استراتژی این کمپانی به نظر منطقی میرسد. چیپست پرچمدار بعدی این شرکت با اسم رمز اسنپدراگون 8250 در دو نسخه آماده خواهد شد تا مشتریان این تراشه بسته به میل انتخابی بین آنها داشته باشند. نسخه ای از این تراشه دارای مودم داخلی 5G خواهد بود تا سازندگان بتوانند از قطعات بزرگتری مانند باتری استفاده کنند. احتمالا گوشی های مجهز به این نسخه صرفا در کشورهای توسعه یافته عرضه خواهند شد.

اما در نسخه بعدی، سازندگان میتوانند بین چیپستی با مودم LTE یا Snapdragon X55 5G با پشتیبانی از نسل دوم ماژول های آنتن mmWave 6 گیگاهرتزی انتخابی داشته باشند. همچنین این تراشه مجهز به یک فناوری جدید برای بهبود مصرف انرژی فناوری 5G و به دنبال آن، شارژدهی بهتر گوشی های هوشمند است. همان طور که گفته شد، بسیاری از سازندگان گوشی های اندرویدی از محصولات کوالکام استفاده میکنند و آن را به تراشه های دیگر سازندگانی همچون مدیاتک ترجیح میدهند. از آنجایی که با توافق کوالکام و اپل، اینتل از بازار تولید مودم 5G تقریبا خارج میشود، کوالکام تنها تامین کننده این مودم ها برای اپل نیز خواهد بود.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد