اندروید 15 ویژگی شارژ بی‌سیم NFC را ارائه می‌کند : کندتر از Qi اما ساده‌تر از آن

استاندارد Qi برای گوشی‌های هوشمند امکان شارژ کردن باتری را به صورت بی‌سیم ارائه می‌کند. با این حال، شاید روش دیگری برای شارژ بی‌سیم دستگاه‌های آینده که بتوانند اندروید 15 را اجرا کنند، وجود داشته باشد و آن پشتیبانی از شارژ بی‌سیم NFC است. طبق آخرین یافته‌ها، گوگل در حال یافتن راهی برای آوردن این فناوری به مدل‌های پشتیبانی‌شده است.

دستگاه‌های مجهز به Qi، مشکل وجود سیم‌پیچ‌های بزرگ را دارند. شارژ بی‌سیم NFC احتمالآً این مشکل را از طریق همان فناوری که به پرداخت‌های بدون تماس کمک می‌کند، حل کند. مشخصات شارژ بی‌سیم NFC در ماه می سال 2020 اعلام شد، ولی به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفت، احتمالاً به این دلیل که سرعت شارژ آن به طور قابل‌توجهی پایین‌تر از استاندارد Qi بود. آنتن‌های شارژ را می‌توان به اندازه 1 سانتی‌متر کوچک کرد و در عین حال آن‌ها را به شدت خم کرد، بنابراین به راحتی می‌توان این فناوری را در دستگاه‌های کوچکی مانند ساعت‌های هوشمند، ردیاب‌های بلوتوثی، هدفون‌های بی‌سیم و غیره جای داد.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود اندروید 15 اواخر امسال عرضه شود، می‌توانیم شاهد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم NFC و موجی از لوازم جانبی مجهز به آن باشیم که وارد بازار می‌شوند. به گفته Mishaal Rahman از خبرگزاری Android Authority اولین نسخه بتای Android 15 شامل افزودنی‌های مرتبط با APIهای NFC سیستم عامل است. این گزارش اشاره می‌کند که گوگل در اواخر سال 2021 که تقریباً یک سال و نیم پس از انتشار مشخصات اولیه می‌گذرد، تلاش کرد تا پشتیبانی از این فناوری را ارائه دهد، اما بعداً همه پیشرفت‌ها را لغو کرد.

هیچ توضیحی در مورد اینکه اکنون چرا گوگل پروژه متروکه خود را احیا می‌کند، ارائه نشده، اما این تنها گوشی‌های هوشمند نیستند که می‌توانند از این افزوده بهره ببرند، بلکه محصولات دیگری مانند ردیاب بلوتوثی هستند که بعداً می‌توانند با یک گوشی اندروید جفت شوند. با ادغام شارژ بی‌سیم NFC، این ردیاب‌ها و سایر لوازم جانبی شارژ آسان‌تر و هزینه کمتری خواهند داشت. با این حال، افزودن پشتیبانی از طریق نرم‌افزار توسط گوگل یک چیز است و آوردن آن به شکل ویژگی به سایر محصولات چیز دیگری است. امیدواریم که رویداد I/O پیش رو پاسخ‌های بیشتری به این موضوع ارائه دهد.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !