ویدیوی Moore’s Law is Dead در مورد پلی‌استیشن 5 پرو به دلیل نقض کپی‌رایت حدف شد !

ماه گذشته یوتیوبر Moore’s Law is Dead ویدیویی را در مورد کنسول پلی‌استیشن 5 پرو منتشر کرده بود. اکنون پس از اخطار کپی‌رایت سونی، این ویدیو دیگر در دسترس نیست.

در این ویدیو، یوتیوبر Moore’s Law is Dead سندی در مورد مدل ارتقایافته پلی‌استیشن 5 پرو سونی به اشتراک گذاشت که جزئیات و اطلاعات جدیدی در مورد کنسول ارائه می‌کرد. این جزئیات عبارتند از رندر بسیار سریعتر، تا سه برابر بهبود عملکرد در ردیابی پرتو و شایعه فناوری ارتقاء مقیاس خود سونی یا همان PSSR. به گفته Eurogamer’s Digital Foundry، این فناوری ارتقاء مقیاس می‌تواند کیفیت تصویر بازی‌های موجود پلی‌استیشن 5 را تا حد زیادی بهبود بخشد. علاوه بر این، گزارش شد که مدل پرو 1.2 گیگابایت رم اضافی برای بازی‌ها ارائه می‌دهد.

یک ماه پس از این اتفاق ویدیوی یوتیوبر Moore’s Law is Dead از دسترس خارج شد. لینک ویدیو اکنون این جمله را نشان می‌دهد: «این ویدیو به دلیل حق انحصاری Sony Interactive Entertainment دیگر در دسترس نیست.» در حالی که این لزوماً به این معنی نیست که اطلاعات یا جزئیات ذکر شده در ویدیو واقعی بوده، گزارش‌های اخیر و شایعات نشان می‌دهند که سند فاش شده صحیح بوده است. در زیر ما مشخصات شایعه‌شده پلی‌استیشن 5 پرو را که از سند لو رفته Moore’s Law is Dead منتشر شده، آورده‌ایم:

  1. پردازنده گرافیکی بزرگتر با حافظه سریعتر و در نتیجه ارائه 45٪ عملکرد بهبودیافته در رندر شطرنجی.
  2. معماری ردیابی پرتو به شدت بهبود یافته و سرعت 2 تا 4 برابری را نسبت به پلی‌استیشن 5 معمولی ارائه می‌دهد.
  3. معماری یادگیری ماشینی سفارشی که از سیصد TOPS در هشت بیت پشتیبانی می‌کند.
  4. معماری ML برای تکنیک ارتقاء مقیاس PSSR ساخته شده که به عنوان نسخه‌ای از وضوح تصویر چند فریمی بر اساس الگوریتم یادگیری ماشینی پلی‌استیشن PSML توصیف می‌شود. سند فاش شده نشان می‌دهد که PSSR در حال حاضر تا وضوح 4K را پشتیبانی می‌کند و برنامه‌هایی برای اضافه کردن پشتیبانی از 8K در آینده هم وجود دارد.
  5. PSSR، تکنیک ارتقاء مقیاس TAAU بهبود یافته با ML شبیه به NVIDIA DLSS و AMD FSR است که از HDR پشتیبانی می‌کند و مانند DLSS نیازی به آموزش در هر بازی ندارد. این تنها از 250 مگابایت حافظه پلی‌استیشن 5 پرو استفاده می‌کند و برای ارتقاء از Full HD به 4K به 2 میلی ثانیه زمان نیاز دارد.
  6. این سند همچنین شامل مقایسه PSSR و AMD FSR 2 است که طبق گزارش‌ها PSSR کیفیت تصویر برتری را ارائه می‌دهد.

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند