انویدیا دو تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی جدید را برای بازار چین معرفی می‌کند

طبق گزارش‌ها، انویدیا دو تراشه هوش مصنوعی مختلف را برای بازار چین معرفی خواهد کرد. این شرکت در تلاش است تا اعتماد بازار چین را به دست آورد.

رویترز گزارش داد که انویدیا نمونه‌هایی از دو تراشه هوش مصنوعی مختلف را به مشتریان چینی ارائه می‌دهد که هدف آنها حفظ سلطه این شرکت در بازار چین است. در حالی که جزئیات مربوط به این تراشه‌ها مشخص نیست، جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا در این مورد اظهار نظر کرده است: «ما اکنون در حال نظرخواهی از مشتریان هستیم. هر دوی آنها بدون مجوز از مقررات پیروی می‌کنند. ما مشتاقانه منتظر نظرات مشتریان در مورد آن‌ها هستیم و انتظار داریم که در فضای تجاری به رقابت بپردازیم؛ امیدواریم بتوانیم با موفقیت به بازار خدمت کنیم.»

وضعیت انویدیا در بازارهای چین مطمئناً آن چیزی نیست که این شرکت انتظار دارد، زیرا این شرکت به طور عمده تحت تأثیر محدودیت‌های تحمیلی ایالات متحده قرار گرفت که منجر به ممنوعیت گسترده صادرات کارت گرافیک مبتنی بر هوش مصنوعی شد. پس از اینکه دولت ایالات متحده ممنوعیت‌هایی را روی پردازنده‌های گرافیکی H800 و A800 اعمال کرد، این شرکت تصمیم گرفت انواع دیگری را معرفی کند که به طور کامل با سیاست‌های صادراتی ایالات متحده مطابقت داشت تا به این وسیله حضور خود را در بازارهای چین حفظ کند، زیرا این بازار نقش مهمی در سرمایه شرکت دارد.

این شرکت در پاسخ به این محدودیت، طیف جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی را معرفی کرد که شامل H20 SXM و PCIe L20 و همچنین PCIe L2 می‌شد، اما آنها نتوانستند علاقه صنعت را جلب کنند و مشتریان چینی پیشنهادات رقابتی را بسیار مناسب‌تر دیدند، مانند پیشنهاداتی که از سمت هواوی بودند. این یک شوک برای انویدیا بود. پس از بازدید مدیر عامل انویدیا از چین، به نظر می‌رسید که انویدیا قصد حذف شدن ندارد و مصمم است در بازار چین ثابت بماند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟