AMD در سال 2024 شتاب‌دهنده هوش مصنوعی MI300 با حافظه HBM3E را عرضه می‌کند

انتظار می‌رود که AMD امسال شتاب‌دهنده هوش مصنوعی MI300 را با حافظه HBM3E و سپس در سال 2025 Instinct MI400 را عرضه کند.

به نظر می‌رسد که AMD شروع به آماده شدن برای عرضه محصولات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در دوره آینده می‌کند، زیرا شایعه شده که این شرکت یک مدل به‌روز از کارت گرافیک اصلی Instinct MI300 AI خود را معرفی خواهد کرد و حافظه داخلی را به آخرین استاندارد HBM3e ارتقا می‌دهد. منظور این است که MI300 بازسازی‌شده حرکت AMD به استاندارد جدیدتری را نشان می‌دهد، زیرا نسخه‌های قبلی این شرکت بر اساس HBM3 نسبتاً قدیمی‌تر بود. این خبر از Kepler_L2 به دست آمده و بر اساس آنچه که فاش شده، پردازنده گرافیکی مبتنی بر هوش مصنوعی آینده می‌تواند یک محصول عالی با قیمتی مناسب باشد. انویدیا قبلا Hopper GH200 را منتشر کرده بود که دارای HBM3e است و اکنون این تنها پردازنده گرافیکی مبتنی بر هوش مصنوعی در بازار است که با این نوع حافظه عرضه می‌شود.

استاندارد حافظه HBM3e نسبت به استاندارد HBM3 موجود، 50 درصد سرعت بیشتری را فراهم می‌کند که پهنای باند 10 ترابایت بر ثانیه در هر سیستم و پهنای باند 5 ترابایت بر ثانیه در هر تراشه را با ظرفیت حافظه تا 141 گیگابایت ارائه می‌کند. Kepler به این مسئله اشاره می‌کند که پردازنده گرافیکی به‌روز شده Instinct MI300 AMD برای رقابت با Blackwell B100 آینده انویدیا طراحی شده و علیرغم ارتقاء نسلی، گفته شده که MI300 جدید گزینه برتر خواهد بود زیرا ارزش بهتری را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد. B100 همچنین از حافظه HBM3e استفاده می‌کند، اما مدلی گران‌تر خواهد بود، به همین دلیل است که AMD می‌تواند در بخش متوسط به بالا در صنعت هوش مصنوعی مورد توجه قرار گیرد.

به غیر از MI300 جدید، شایعه شده که AMD نسل بعدی شتاب‌دهنده هوش مصنوعی Instinct MI400 خود را در سال 2025 عرضه خواهد کرد که قبلاً توسط خود لیزا سو، مدیر عامل AMD تأیید شده بود که در حال توسعه است. با این حال، جزئیاتی در مورد عملکرد این شتاب‌دهنده هوش مصنوعی وجود ندارد. احتمالاً مانند نسخه قبلی، SKU های متعددی را در خط تولید ببینیم. AMD هنوز مانند رقیب اصلی خود انویدیا موفقیت بزرگی را در بازارهای هوش مصنوعی مشاهده نکرده است، اما به نظر می‌رسد که آینده روشنی به همراه داشته باشد.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !