اولین تصویر از خنک کننده کارت گرافیک RTX 4090 Ti یا RTX TITAN

اولین تصویر از خنک کننده کارت گرافیک RTX 4090 Ti یا RTX TITAN

امروز اولین تصویر منتسب به پرچمدار مبتنی بر معماری Ada Lovelace انویدیا که احتمال می رود RTX 4090 Ti یا RTX TITAN به شمار آید، در رسانه های مختلف منتشر شد. این محصول که دارای خنک کننده قدرتمند و بزرگ چهار اسلاتی است، پیچیدگی های طراحی را نشان می دهد.

کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا در حال حاضر به تعداد 128 مولتی پروسسور استریمینگ بر پایه تراشه AD102 مجهز شده که مقدار اندکی با حداکثر 144 مولتی پروسسور استریمینگ این تراشه فاصله دارد. به این ترتیب انویدیا می تواند از حداکثر ظرفیت تراشه AD102 برای ساخت یک کارت گرافیک قوی تر مانند RTX 4090 Ti یا RTX TITAN استفاده کند.

از سوی دیگر انویدیا می تواند از حداکثر توان 600 واتی تراشه AD102 به واسطه کانکتور 16 پین 12VHPWR استفاده کند و به این ترتیب اولین محصول 600 واتی در حوزه کارت گرافیک معرفی می شود. تراشه های حافظه در این محصول از نوع GDDR6X و دارای فرکانس موثر 24 گیگابیت بر ثانیه خواهند بود. این در حالیست که فرکانس موثر مورد استفاده در کارت گرافیک RTX 4090 برابر با 21 گیگابیت بر ثانیه است.

خنک کننده مورد استفاده در کارت گرافیک پرچمدار انویدیا منتسب به RTX 4090 Ti یا RTX TITAN که به زودی نام دقیق و مشخصات آن مشخص خواهد شد، از نوع چهار اسلاتی بوده و پورت های خروجی آن به صورت عمودی روی پنل پشت قرار گرفته اند. ابعاد بزرگ خنک کننده و ضخامت قابل توجه آن نشان می دهد که امکان استفاده از دو یا سه عدد فن روی کارت وجود دارد.

پیش بینی می شود که کارت گرافیک منتسب به RTX 4090 Ti یا RTX TITAN دارای برد دو تکه بوده که یک بخش برای مدیریت پورت های ورودی و خروجی و یک بخش دیگر برای رابط اسلات PCI Express تعبیه شده است. در فضای کنار پورت های خروجی، یک پنجره بزرگ برای خروجی جریان هوای گرم از کارت گرافیک تعبیه شده تا دمای کارت همواره در حالت نرمال باقی بماند.

با توجه به اینکه تصاویر منتشر شده فاقد مشخصات دقیق است، به نظر می رسد که برای اطلاعات از مدل دقیق و مشخصات رسمی در انتظار بمانیم. با توجه به سبک و نوع خنک کننده، به طور قطع می توان گفت که این یک محصول پرچمدار مدل RTX 4090 Ti یا RTX TITAN انویدیا مجهز به تراشه گرافیکی 4 نانومتری مبتنی بر معماری Ada Lovelace خواهد بود.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !