درایو سالید Corsair MP700 بر پایه رابط PCIe 5.0 معرفی شد

درایو سالید Corsair MP700 بر پایه رابط PCIe 5.0 معرفی شد

درایو سالید Corsair MP700 بر پایه رابط PCIe 5.0 مجهز به خنک کننده دارای فن و سرعت انتقال داده شگفت انگیز معرفی شد. برخی از مشخصات اولیه این محصول که با بهره گیری از فرم فکتور رابط M.2 به مادربرد متصل می شود، در قالب یک ویدئو منتشر شده است.

با توجه به فرمت و کیفیت ویدئو می توان فهمید که محتوای مورد نظر پیش از موعد و به صورت شخصی در دسترس رسانه ها و کاربران قرار گرفته است. در حقیقت زمان معرفی درایو سالید Corsair MP700 پیش از موعد مقرر فرا رسیده و کمپانی سازنده نیز به ناچار برخی از مشخصات فنی موجود در ویدئو را تایید کرده است.

به نظر می رسد که مدت زیادی تا عرضه رسمی این درایو به بازار باقی مانده و به این زودی نباید در انتظار آن بمانیم. بر اساس اطلاعات موجود در ویدئو، سرعت خواندن ترتیبی در درایو سالید Corsair MP700 برابر با 10000 مگابایت بر ثانیه بوده و سرعت نوشتن ترتیبی نیز در حدود 9500 مگابایت بر ثانیه است. هر دو رقم اعلام شده، به شدت شگفت انگیز بوده و سرعت بوت غیر قابل باوری را برای سیستم عامل و نرم افزار های کاربردی فراهم می سازد.

با توجه به وجود چیپ ست های حافظه 3D TLC NAND در درایو سالید پر سرعت کرس ایر، این محصول قابلیت پشتیبانی از فناوری Microsoft DirectStorage برای اجرا و بارگذاری سریع تر بازی ها را دارد. خنک سازی SSD کرس ایر مبتنی بر رابط NVMe 2.0 توسط یک هیت سینک آلومینیومی بزرگ و مرتفع و همچنین یک فن کوچک انجام می شود. حرارت درایو های PCIe 5.0 به شکل قابل توجهی بالا بوده و به همین دلیل ترکیبی از هیت سینک و فن برای مجموعه خنک کننده به کار رفته است.

نکته جالب توجه این است که یک برند ژاپنی به نام CFD Gaming نیز تصویری از جعبه، برد و خنک کننده محصولی مشابه با مدل درایو سالید Corsair MP700 با ظرفیت 4 ترابایت منتشر کرده است. به نظر می رسد که هر دو برند، محصول مورد نظر را از یک تولید کننده مشترک دریافت کرده و تحت برند تجاری خود به بازار عرضه می کنند. در خصوص قیمت و زمان عرضه رسمی این محصول، اطلاعاتی منتشر نشده است.

پست های مرتبط

شرکت سابرنت SSD های نسل پنجمی خود را با سرعت 14 گیگابایت بر ثانیه به فروش گذاشت

سامسونگ از سریع‌ترین حافظه LPDDR5X با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

LPDDR5x DRAM شرکت میکرون 4 درصد صرفه‌جویی انرژی را به همراه سرعت 9.6 گیگابایت بر ثانیه ارائه می‌دهد