با توجه به ممنوعیت صادراتی کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا به چین، چه بر سر واحدهای برگشتی می‌آید ؟

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 شاهد ممنوعیت فروش در چین بود، اما چه بر سر درخواست‌های RMA (برگشت کالا) واحدهای موجود خواهد آمد؟ خوب، ما اکنون یک پاسخ داریم. بر اساس گزارش رسانه چینی HKEPC، انویدیا راه حلی برای درخواست‌های RMA پردازنده گرافیکی پرچمدار GeForce RTX 4090 خود تهیه کرده است.

برای کسانی که اطلاع ندارند، دولت بایدن ماه‌ها پیش برای چین محدودیت‌های صادراتی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 انویدیا را اعمال کرد تا پیشرفت‌های فناوری منطقه را خنثی کند. با این حال، انویدیا خدمات پردازنده گرافیکی محدود و مکانیزم RMA کاملی را ارائه می‌دهد که کمی با مکانیزم سنتی متفاوت است.

نمایندگان منطقه‌ای انویدیا در پیام استعلام خود به HKEPC پاسخ داده‌ و ادعا کرده‌اند که رویه RMA برای GeForce RTX 4090 نسبت به میزان مشکل متفاوت است. برای مشکل ساده‌ای مانند تعویض فن، سرویس به صورت محلی در هنگ‌کنگ انجام می‌شود. علاوه بر این، این فرآیند بسته به تولیدکنندگان هم متفاوت است، چراکه اگر یک شرکت تایوانی باشد، واحدهای معیوب به کشور ارسال می‌شوند، اما در چین به صورت محلی رسیدگی می‌شود.

با این حال، اشکال موجود در این روش این است که اگر کارت گرافیک برگشت‌خورده به تایوان پس‌فرستاده شود و درخواست نامعتبر شود، ارسال مجدد آن امکان‌پذیر نیست، چراکه با اینکه تایوان متحد ایالات متحده است، اما محدودیت‌های صادراتی برای این کشور هم اعمال می‌شود. در این صورت سازندگان کل هزینه کارت گرافیک را به مصرف‌کننده آسیب‌دیده بازپرداخت می‌کنند. این احتمالاً توسط افراد خارج از کشور مورد سوء استفاده قرار گیرد، اما ما هنوز چنین رویدادی را ندیده‌ایم. علاوه بر این، بازارهای چین عرضه محدودی از GeForce RTX 4090s دارند که جایگزینی آن‌ها را با واحدهای موجود در انبار برای بازپرداخت غیرممکن می‌کند.

ممنوعیت صادراتی چندین پردازنده گرافیکی، نه فقط GeForce RTX 4090، برای انویدیا و شرکای هیئت مدیره که در منطقه معامله می‌کنند مشکل‌ساز بوده، چراکه باعث عدم اطمینان می‌شود و مشکلات بیشتری را چه در خدمات مشتری و چه در خرید سهام ایجاد می‌کند. انویدیا یک پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4090D سازگار با صادرات عرضه کرد که با همان قیمت RTX 4090 FE عرضه می‌شود، اما به دلیل افزایش تقاضا برای این تراشه در بخش هوش مصنوعی، قیمت‌ها از قیمت پیشنهادی خرده‌فروشی بالاتر است.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟