برترین خودروهای این هفته که قرار بود مخفی بمانند!

معمولاً خودروسازان قبل از این که بخواهند خودرویی را به میدان برفرستند، آن را تحت آزمون های دشوار قرار می دهند و در شرایط مختلف آب و هوایی و جاده ای خودروی تازه نفس خود را می سنجند تا از عواقب بعد از آن جلوگیری کنند و خودرویی در شأن خریدار را تحویل دهند. کاری که به هیچ عنوان خودروسازان داخلی انجام نداده و بعضاً با خودروهای خراب خریداران را ماه ها به دردسر می اندازند.

البته برای خودروهای خاص این آزمون ها به شیوه ای دیگر رخ می دهد. خودروهای سدان معروف بازار، اسپرت ها، سوپر اسپرت ها، هایپرکارها، سدان های لوکس و هر خودرویی که جلب توجه کند و برای مردم جذاب باشد، با پوششی خاص، آزمون ها را سپری می کنند تا ماهیت خودرو قبل از رونمایی رسمی از دید مردم و البته خبرنگاران مخفی بماند. در این هفته خودروهای معروفی که یا برای اولین بار قرار است تولید شوند و یا نسل بعدی و بعضاً فیس لیفت آن قرار است بزودی معرفی شود، شکار خبرنگاران شده و در بعضی مواقع جزئیات بیشتر از ظاهر این خودروها به دست آمده است.

با وب سایت بنچیمو همراه باشید برای دیدن برترین خودروهای این هفته که قرار بود از دیدگان مخفی بمانند.

شورلت کوروت C8

در این هفته بارها شورلت کوروت C8 شکار دوربین خبرنگاران شد. این خودرو که در حال طی کردن آخرین آزمون های سخت خود است، برای رکورد زنی و البته سنجش شرایط خودرو در پیست های سخت، به نوربورگرینگ آمده تا آزمون های نهایی خود را در جهنم سبز به پایان رساند.

مدیران و مهندسان شورلت هنوز آمادگی این را ندارند تا خودرو را به طور واضح به دوربین خبرنگاران بسپارند، برای همین بروی این خودرو پوششی کشیده شده تا جزئیات بیشتری از کوروت C8 لو نرود. این طور که به نظر می رسد کوروت جدید عضلانی تر از C7 شده و صدای جذاب تری از آن به گوش خبرنگاران رسیده است.

خبرها حاکی از آن است که شورلت سه موتور را بروی این خودرو قرار می دهد. موتور پایه از نوع V8 است که با حجم 6.2 لیتر 460 اسب بخار را تولید می کند، موتور دیگر با قدرت بیشتر از نوع V8 است اما با دو توربو شارژر و حجم 4.2 لیتر که توانایی تولید 650 اسب بخار را دارد. اما آخرین و پرقدرت ترین موتور با حجم 5.5 لیتر از نوع V8 است که با استفاده از دو توربوشارژر می تواند 850 اسب بخار را تولید کند.

به احتمال زیاد این خودرو در سپتامبر 2019 روانه بازار می شود.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر

آخرین باری که لامبورگینی مدل هوراکان خود را بروز کرد، در نمایشگاه ژنو بود که نسخه اسپایدر Performante را در معرض دید عموم قرار داد. اما بعد از آن به نظر می رسد این بچه لامبورگینی قرار است با فیس لیفت یا بروزرسانی چهره مواجه شود.

همانظور که مشاهده می کنید، این مدل با مدل های پیشین فرق چندانی ندارد اما لامبورگینی سعی کرده تا مدل جدید را با بهینه سازی هایی در بخش آیرودینامیک وارد بازار کند. طراحی مجدد سپر و ورودی های تغییر یافته از مواردی هستند که از زیر پوشش مخفی این خودرو به چشم می خورد. چراغ ها در این مدل تغییری نداشته و سقف هم با پوشش مشکی خود اسپایدر بودن این مدل را متذکر می شود. به احتمال زیاد داخل خودرو هم با تغییری روبرو نشده اما باید منتظر ماند و دید که آیا لامبورگینی برای موتور این مدل خوابی دیده یا نه؟

آئودی R8 اسپایدر

تنها پس از چند ساعت از دیده شدن لامبورگینی هوراکان مخفی شده، آئودی R8 اسپایدر هم دیده شد. این خودرو که باید آن را همزاد آلمانی هوراکان نامید، با پوشش مخفی که تنها در قسمت هایی از خودرو چسبیده شده بود دیده شد. سال هاست که آئودی، مدل R8 را با اندک تغییرات روانه بازار می کند. این بار این تغییرات هم اندک بوده ولی از عکس های بدست آمده مشخص است که موتوری جدید در راه است.

شبکه های قرار گرفته بروی سپر عقب بزرگتر شده اند و در تمام عرض سپر دیده می شوند. لوله اگزوز ها هم بزرگتر شده اند و در سپر جلو هم با ورودی های هوای بزرگتر و حذف بخش های بلا استفاده، این را می توان فهمید که تغییری اساسی در راه است. برای این طراحی تنها می توان یک دلیل آورد و آن هم استفاده از یک موتوری است که به هوای بیشتری برای خنک شدن احتیاج دارد.

این طور که به نظر می رسد، آئودی از یک موتور5.2 لیتری V10 با قدرت 602 اسب بخار و گشتاور 560 نیوتن متر استفاده کرده که البته کارشناسان می گویند این موتور توانایی ن را دارد تا 630 اسب بخار و 600 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

بی ام و X6 M

چندی پیش بود که بی ام و سنت شکنی کرد و برای اولین بار دو خودرو از یک خانواده را به حرف M مزین کرد. پس از M50i این بار نوبت X6 است که با مدلی قدرتمند از M به میدان بیاید. این اس یو وی در حال آزمون های اولیه بود که توسط دوربین یکی از خبرنگاران شکار شد. با وجود این که نمی توان از پس پوشش مخفی جزئیات این مدل را دید اما می توان گفت که نسل جدید این خودرو با بدنه ای یکسان با نسل قبل خود این بار با تغییراتی جزئی وارد بازار می شود.

این تغییرات شامل چراغ های عقب، اسپویلر دوقلو، سپر عقب و گرافیک چراغ های جلو است. البته با این نوع استتار نمی توان به طور دقیق به این تغییرات اشاره کرد و ممکن است تغییرات صورت گرفته در ظاهر بیشتر از موارد گفته شده باشد. در مورد موتور این خودرو کاملاً مطمئن نیستیم اما آنطور که کارشناسان می گویند به احتمال زیاد موتور استفاده شده از نوع V8 با حجم 4.4 لیتر است که می تواند 617 اسب بخار و 750 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. در صورت صحت این خبر باید در سال 2020 میلادی با یک هیولا از بی ام و روبرو شویم.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر