تایر ایرانی وارد چرخه تولید جهانی می شود : پژو 301 با کفش ایرانی!

تولید کنندگان تایر ایرانی با وجود تحریم های شدید توانستند وارد چرخه تولید جهانی  در زمینه تامین کنندگان قطعات خودرو شوند. این اتفاق را می توان نقطه عطفی برای صنعت تایر سازی در این بحبوحه و گامی بلند در جهت همراستا شدن با استاندارد های جهانی دانست.

یک گروه صنعتی از شرکت های تابعه سازمان تامین اجتماعی (شستا) به عنوان نخستین تولیدکننده تایر ایرانی، موفق به دریافت E-MARK استاندارد اتحادیه اروپا شده است. در این روش وسایل نقلیه الکترونیکی و محصولات الکترونیکی بر اساس ایمنی تست شده و گواهینامه صادر می شود . حتما می بایست تست توسط یک سازمان خدمات فنی که عضو اتحادیه اروپا می باشد انجام شود و همچنین نهاد صادر کننده نشان E Mark باید یک بخشی از حمل و نقل دولت عضو اتحادیه اروپا باشند. در این روش محصولات گواهی شده ( E Mark )  توسط همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شود.

حال پس از انجام آزمون‌های دقیق و سختگیرانه مرکز آزمون تایر در آلمان و فرانسه، استاندارد اتحادیه اروپا در سال 2018 برای این تایر ایرانی صادر و تاییدیه استفاده از آن در پژو 301 از شرکت پژو فرانسه دریافت شد.

به گزارش ایرنا، پرویز اخوان مدیرعامل یک گروه صنعتی تولیدکننده لاستیک در حاشیه اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران گفت: بر اساس این استاندارد سختگیرانه سه ویژگی تایر در زمینه ترمز گیری در زمین خیس، مقاومت غلتشی و نویز (صدا) مورد توجه قرار گرفته که ایران موفق به کسب این استاندارد شده است.

وی اظهار داشت: این تایر سال گذشته به فرانسه ارسال شده بود و در مرکز تست UCERAM این کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس نتایج آن، تنها و اولین تایر ایرانی است که تاییدیه استفاده در پژو 301 را از شرکت پژو فرانسه دریافت کرده است.

اخوان افزود: همچنین این گروه صنعتی داخلی با ممیزی ASES رنو پارس موفق به اخذ گرید B در پنل تامین کنندگان جهانی رنو – نیسان نیز قرار گرفت و این ارزیابی بر مبنای استانداردهای جهانی اتحاد رنو – نیسان انجام شده است و این مقایسه در بین بیش از هزار تامین کننده این اتحاد صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بنابراین علاوه بر نفس ارتقای کیفی سیستم مدیریت کیفیت و قرار گرفتن در پنل تامین کنندگان جهانی رنو قرار شد این گروه تامین کننده اصلی (OE) با سایر سایت های تولید خودروهای رنو – نیسان همکاری داشته باشد.

مدیرعامل یک گروه صنعتی تولیدکننده لاستیک یادآور شد: در حال حاضر این گروه صنعتی بالاترین نمره 70 را در بین بیش از 10 قطعه ساز ایرانی در ارزیابی ASES اخذ کرده و همانگونه که در گزارش ممیزین رنوپارس ذکر شده است، بارز به عنوان یک نمونه در بین سایر تامین کنندگان ایرانی معرفی می شود.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر