تحقیق جالب هیوندای: چند سبک رانندگی داریم؟

شرکت خودرو سازی کره ای هیوندای که در بازار ایران نیز به واسطه رابطه تجاری با کرمان موتور، زمینه واردات و مونتاژ مدل های محدود خود را فراهم ساخته، در یک تحقیق عجیب به بررسی انواع سبک رانندگی پرداخته است. در این تحقیق که روی تعداد زیادی راننده با انواع وسایل نقلیه صورت گرفته، هیوندای به آمار و ارقام قابل توجهی دست یافته است. آماری که نشان می دهد سبک های مختلف رانندگی سبب بروز مشکلات متعددی به دلیل طرز تفکر متفاوت رانندگان می شوند.

با بررسی های انجام شده و آنالیز داده های به ثبت رسیده، کارشناسان هیوندای به این نتیجه رسیدند که در یک جامعه آماری شامل 2000 نمونه آزمایشی در انگلستان، بیش از 37000 سبک متفاوت رانندگی وجود دارد. در این بررسی، عملکرد رانندگان، نگرش آنها نسبت به سبک های رانندگی، خودرو با سوخت جایگزین و وسایل نقلیه الکتریکی مورد سنجش قرار گرفته است.

به طور کلی 5 حالت رانندگی پایه و اصلی وجود دارد که شامل حالات زیر به همراه درصد استفاده رانندگان از این سبک ها می شود:

1- سبک رانندگی مطمئن : 28 درصد

2- سبک رانندگی منصفانه و محاسبه شده: 24 درصد

3- سبک رانندگی آرام: 19 درصد

4- سبک رانندگی عصبی: 7 درصد

5- سبک رانندگی خشونت آمیز: 7 درصد

همچنین نتایج تحقیقات هیوندای نشان می دهد که 35 درصد مردان هنگام رانندگی خود را آرام تر توصیف می کنند. این در حالیست که 25 درصد زنان چنین لقبی به رانندگی خود اعطا می کنند. همچنین زنان بیشتر از مردان خود را حین رانندگی، در حالت عصبی و آشفته توصیف کردند.

تحقیق هیوندای شامل اطلاعات دیگری می شود:

  • 92 درصد آنها گفتند که هرگز برای راننده مقابل بوق نمی زنند
  • 42 درصد با کاهش سرعت خود اجازه می دهند تا اتوبوس های شهری جلوی آنها حرکت کنند
  • 37 درصد مطمئن هستند که از سایر رانندگان در جاده به دلایل مختلف تشکر می کنند!
  • 20 درصد رانندگان اعتراف کردند که در مواجهه با چراغ راهنمایی، پدال گاز را بیش از پیش فشار می دهند تا پشت چراغ قرمز توقف نکنند!

نتایج بررسی نشان می دهد که رفتار رانندگان خودرو های سوخت جایگزین در مقایسه با خودرو های احتراقی با آرامش بیشتری رانندگی می کنند. هر چند تفاوت میان این دو دسته فقط 2 درصد (21 درصد در مقابل 19 درصد) است. هیوندای برای به دست آوردن داده های دقیق در این زمینه، شش پارامتر مهم و اساسی را مورد بررسی قرار داده که شامل ردیابی مردمک، تشخیص چهره، ضربان قلب، صاف بودن دست و پا هنگام رانندگی می شود.

با تست دقیق پارامتر های ذکر شده، کارشناسان هیوندای را به این نتیجه رسانده که رانندگان خودروهای سوخت جایگزین با آرامش بیشتری پشت فرمان می نشینند. تحقیقات هیوندای در نهایت به وجود 36 هزار و 750 سبک رانندگی متفاوت وجود دارد و هیچ راننده ای تا پیش از نشستن پشت فرمان نمی تواند سبک رانندگی خود را در آن لحظه پیش بینی کند. از جمله موارد تاثیرگذار در شیوه رانندگی می توان به موسیقی در حال پخش، تجربه و اعتماد به نفش اشاره کرد.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر