تعمیر پذیری سامسونگ گلکسی نوت 9 سخت یا آسان؟

گلکسی نوت 9 جدیدترین پرچمدار سامسونگ است که مدت کوتاهی از معرفی و رونمایی آن می گذرد و وب سایت IFIXIT به عنوان مرجع کالبدشکافی و راهنمایی برای تعمیر تجهیزات دیجیتال به بررسی قابلیت تعمیر پذیری Note 9 پرداخته است. نکته جالب توجه، اعطای امتیاز مشابه برای هر دو گوشی پرچمدار نوت 8 و نوت 9  در بخش تعمیر پذیری است.

برای باز کردن گلکسی نوت 9 ابتدا باید قاب پشت گوشی را گرم کنید و سپس با استفاده از ابزار مخصوص، قاب پشت را جدا کنید. اکنون به سنسور های دوربین دسترسی دارید و برای دستیابی به سایر اجزا، باید کالبد شکافی را با احتیاط ادامه دهید. پوشش داخلی نوت 9 که سبب ضد آب شدن آن می شود، مانع از تعمیر آسان نوت جدید می شود. در ادامه به باتری 15.4 وات ساعتی دسترسی خواهید داشت که برای رهاسازی آن باید کانکتور باتری را از روی برد جدا کنید.

کارشناسان IFIXIT کنجکاوی فراوانی برای دستیابی به درون نسخه جدید قلم S-Pen داشتند که در نهایت با یک تیغ باریک، به اجزای درونی قلم نوت 9 دسترسی پیدا کردند. امتیاز تعمیر پذیر نوت 9 همانند نسل گذشته یعنی نوت 8 بود و هر دو دستگاه امتیاز 4 از 10 را به دست آوردند که نشان می دهد تعمیر نوت 9 پیچیده و زمان بر است.

مهم ترین نکات منفی در تعمیر و کالبد شکافی نوت 9 شامل دو مورد می شود. مورد اول به چسب های ضدآب در قاب پشت دستگاه اختصاص دارد که برای باز کردن نوت 9 باید چسب ها را باز کنید و پس از تعمیر کردن، چسب جدید را جایگزین کنند. مورد دوم هم به تعمیر صفحه نمایش مربوط می شود و در صورتی که بخواهید صفحه نمایش آسیب دیده نوت 9 را تعویض کنید، باید تمام مراحل کالبد شکافی را انجام دهید.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد

1 دیدگاه

تست مقاومت سامسونگ گلکسی نوت ۹ و آیفون ۱۰ - موبایل و تبلت - بنچیمو شهریور 12, 1397 - 2:08 ب.ظ
[…] جدید روبرو هستیم. البته وب سایت IFIXIT نمره متوسطی به تعمیر پذیری نوت ۹ داده است و ظاهراً با پرچمداری روبرو هستیم که برای […]
دیدگاه بگذارید