تغییرات گسترده در ساختار مدیریتی اینتل

در میان تمامی برند های فعال در حوزه سخت افزار، می توان اینتل را به عنوان گرفتار ترین کمپانی در مشکلات متعدد معرفی کرد. از اخراج برایان کرزانیچ مدیر عامل این کمپانی به دلیل فساد اخلاقی گرفته تا عدم برنامه ریزی صحیح برای افزایش تقاضا و مشکلات مالی برای کوچ به فناوری ساخت جدید بخشی ازز مشکلات بزرگ Intel به شمار می روند. پس از بروز مشکلات فراوان، در نهایت هیئت مدیره تصمیمات مهمی در خصوص ساختار مدیریت اتخاذ کرده که شامل سه بخشی شدن Intel می شود.

طبق پیش بینی های صورت گرفته، مشکل تولید چیپ ست و پردازنده های جدید اینتل تا پایان سال 2019 به اتمام می رسد و از سال 2020 همه برنامه های تولید در این کمپانی به روال عادی باز می گردد. سهیل احمد که از سال 2016 به عنوان مدیر تولید در اینتل به فعالیت می پرداخت، یک ماه دیگر بازنشسته می شود و در همین زمان تغییرات گسترده در ساختار مدیریتی آغاز می شود.

مهم ترین تصمیم هیئت مدیره در خصوص سه بخشی شدن گروه تولید است که برای هر کدام از آنها یک مدیر مجزا در نظر گرفته شده است. از ژوئن سال 2018 که فساد جنسی مدیر عامل اینتل فاش شد و در نهایت برایان کرزانیچ مجبور به ترک کمپانی شد، باب سوآن به عنوان مدیر عامل موقت وظیفه مدیریت بخش های مختلف مجموعه بزرگ Intel را بر عهده گرفت تا پس از رسیدن به ثبات نسبی، تغییرات گسترده برای مدیریت بحران های موجود آغاز شود.

اینتل به زودی سه بخش تولید خواهد داشت که هر کدام از آنها توسط اشخاص مختلف به صورت جداگانه مدیریت خواهند شد. این بخش شامل موارد زیر می شود:

  • توسعه فناوری: که توسط Mike Mayberry مدیریت خواهد شد
  • تولید و عملیات: که مدیریت آن بر عهده Ann Kelleher قرار خواهد گرفت
  • زنجیره تامین: که هیئت مدیره، Randhir Thakur را به عنوان مدیر این بخش انتخاب کرده است

سه بخش جدید کمپانی اینتل به زودی توسط  Venkata Renduchintala مدیر اجرایی سابق کوالکام هدایت خواهند شد تا با تقسیم پروسه های مختلف، مشکل تولید چیپ ست و پردازنده های 10 نانومتری با تصمیمات وی برطرف شوند. البته در رویداد 8 اکتبر اینتل، هیچ اشاره ای به تغییرات مدیریتی نشد تا تمام توجه آنها در رویداد گذشته روی معرفی فناوری و محصولات آینده متمرکز شود.

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد