تنها یک هفته پس از عرضه، RTX 4060 با کاهش قیمت مواجه شد !

شاید باورش سخت باشد اما بر خلاف دیگر نسل های کارت گرافیک، یکی از سریعترین کاهش قیمت ها را خانواده RTX 40 تجربه کردند. از زمان عرضه اولین عضو از خانواده Ada، کارت ها یکی از پس دیگری با کاهش قیمت مواجه می شوند که تنها دلیل آن نبود خریدار است. شاید بتوان گفت RTX 4060 تازه از راه رسیده یکی از سریعترین کاهش قیمت ها را تجربه می کند. کارتی که تنها یک هفته از عرضه آن می گذرد.

بر خلاف انتظار ها، کارت گرافیک RTX 4060 غیر Ti که به تازگی عرضه شده است نتوانسته تاثیر قوی در بین گیمرها بگذارد و به سرعت سوار بر قایق تخفیف ها شد. با اینکه قیمت این کارت گرافیک بسیار جذاب و متقاعد کننده است اما وضعیت نابسامان بازارهای جهانی و نبود خریدار حتی این کارت 300 دلاری را هم به موفقیت در فروش نزدیک نکرد. تخفیفات تازه از راه رسیده اقتصادی انویدیا از اروپا آغاز شده، جایی که گیمرهای سر سخت حتی با قیمت کم هم واکنش مثبتی به خرید نداشتند. در پاسخ به تقاضای کم، خرده فروشان در سراسر قاره به سرعت متوسل به تخفیف های ویژه روی کارت های سفارشی RTX 4060 شده اند.

پیشتاز این کاهش قیمت Mindfactory آلمان است و پس از آن یکی از خرده فروشان فرانسه هم قیمت کمتری را اعلام کرده است. قیمت پیشنهاد شده برای کارت سفارشی MSI RTX 4060 Ventus 2X 310 یورو و 309 یورو است در حالی که این کارت در زمان عرضه 329 دلار قیمت گذاری شده بود. این کاهش قیمت 6 درصدی فعلاً در اروپا است اما به سرعت دیگر بازارهای جهانی هم به این شیب متوسل می شوند.

لازم به ذکر است با اینکه RTX 4060 عملکرد بهتر خود را نسبت به RTX 3060 در هر بخشی ثابت کرده است، اما این اختلاف عملکرد در حدی نیست که گیمرها را مشتاق به خرید نسل جدید کند. اختلاف کم عملکرد نسبت به نسل قبل و حافظه تصویری 8 گیگابایت از اصلی ترین دلایل برای این بی تفاوتی است. علاوه بر این باید در نظر داشت که با قیمتی بین 300 تا 350 دلار اکنون می توان RX 6700 XT را خرید که با 12 گیگابایت حافظه تصویری، حتی در بعضی از بازی ها نسبت به RTX 4060 Ti هم جلوتر است.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟