توقف تولید رنو ساندرو و استپ وی در ایران

خروج شرکت های خودرو سازی یکی پس از دیگری از ایران به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها بار دیگر صنعت خودروسازی کشور را به چالش کشید. این بار نوبت به توقف تولید رنو ساندرو و استپ وی در ایران رسید.عدم واردات قطعات رنو به ایران باعث شده است تا تولید محصولات رنو در ایران دچار مشکلات اساسی شود.

مازیار بیگلو سخنگوی انجمن قطعه‌سازان خودرو با اعلام اینکه متأسفانه قطعه‌سازان ایرانی به‌ دلیل عدم تأمین قطعات سی کی دی امکان تولید سایر قطعات رنو را در کشور ندارند، گفت: تولید ساندرو در کشور متوقف خواهد شد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو در ادامه افزود: ما قطعه سی کی دی نداریم تا بتوانیم این خودرو را روانه بازار کنیم. البته درحال‌حاضر رنو تعداد محدودی از قطعات سی کی دی این خودرو را وارد کرده، اما بعد از اتمام آنها این خودرو دیگر امکان تولید در کشور را ندارد که این موضوع برای ما یک ضایعه بزرگ به‌شمار می‌آید، متأسفانه بدعهدی طرف فرانسوی در همکاری با خودروسازان ایرانی ما را با مشکلاتی روبرو ساخته است.

وی در خصوص خدمات پس از فروش خودرو های رنو بیان کرد: رنو اعلام کرده می‌خواهد برای خدمات پس از فروش محصولات خود با خودروسازان مذاکره کند ولی هنوز این مذاکرات به نتیجه نرسیده است.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر