تولید کننده تراشه آیفون های نسل بعد مشخص شد

نسل جدید گوشی های هوشمند اپل به تازگی معرفی و روانه بازار شدند، اما مدیران این کمپانی در حال آماده شدن برای مراحل اولیه تولید آیفون های بعدی هستند. اپل در نسل جدید گوشی های هوشمند خود که شامل سه مدل iPhone XR/iPhone XS/iPhone XS MAX می شوند، از تراشه A12 Bionic استفاده کرده که یک SOC با فناوری ساخت 7 نانومتری به شمار می رود.

اپل پس از تحقیق و مذاکرات فراوان، در نهایت تولید چیپ ست آیفون های نسل بعدی را انتخاب کرد. شرکتی که در حال حاضر بیشترین میزان سفارشات را پیش روی خود می بیند و همکاری جالب توجهی با AMD و Intel برای تولید پردازنده و چیپ ست دارد، به عنوان تولید کننده SOC آیفون های سال 2019 معرفی شد.

کمپانی TSMC که در حال حاضر غول تولید کننده تراشه در جهان شناخته می شود، به طور حتم یک افتخار برای کشور تایوان به شمار می رود، زیرا بسیاری از بزرگان صنعت کامپیوتر و موبایل به فناوری ساخت و محصولات آنها نیاز مبرم دارند. پیش از این، اینتل وظیفه ادامه تولید پردازنده های 14 نانومتری خود را به TSMC واگذار کرد و AMD نیز وظیفه تولید پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی 7 نانومتری خود را بر عهده برند تایوانی قرار داده است.

طبق Roadmap اپل، این کمپانی باید در سال 2019 نیز از تراشه 7 نانومتری استفاده کند که با نام A13 قلب تپنده آیفون های نسل بعد را فعال خواهد کرد. به جرات می توان گفت که TSMC در تولید تراشه در جهان بدون رقیب است و نگاهی به وضعیت رقبا، این موضوع را تائید می کند. گلوبال فاندرایز در حال سقوط آزاد است و مشتری چندانی برای تولید تراشه های قدیمی خود ندارد. سامسونگ نیز یک قرارداد کوچک برای تولید بخشی از SOC های نسل بعدی اسنپ دراگون امضا کرده تا کوالکام از ترافیک بالای تولید تراشه رها شود.

پست های مرتبط

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد

مسئله تغییر طراحی سری گلکسی زد فولد 6 سامسونگ توسط Thinborne تایید شد

تمام محصولاتی که اپل در رویداد 7 ماه می معرفی می‌کند