جعبه گشایی کارت گرافیک NVIDIA RTX 2080

کارت های جدید انویدیا با معماری تورینگ حسابی گرد و خاک به پا کرد و بر خلاف پردازنده های اینتل که فقط شماره های آن عوض می شود نه ساختار کلی آن، در کارت های جدید انویدیا شاهد عملکردی بی نظیر هستیم. البته به نظر می رسد انویدیا هنوز نمی خواهد بنچمارک های بیشتری از کارت های جدیدش تا قبل از فروش گسترده توسط وب سایت ها پخش شود.

به هر حال بسیاری از این کارت ها دست وب سایت های بنام دنیا قرار گرفته است تا حداقل تصاویری از جعبه گشایی این کارت ها منتشر شود. اخیرا وب سایت techpowerup جعبه گشایی از کارت NVIDIA RTX 2080 را پخش کرده که نگاه کردن به آن خالی از لطف نیست.

پس از بازکردن جعبه ارسالی به جعبه اصلی کارت می رسیم که با تصویرگری بی نظیری از سمت انویدیا ارائه شده است. جعبه این کارت در نمای اصلی تنها نام کارت گرافیک و شرکت تولید کننده را در بر گرفته است و البته با ترکیب رنگ خاکستری و سبز جلوه ی خاصی به این جعبه بخشیده است.

جعبه ای که انویدیا برای RTX 2080 در نظر گرفته است مانند جعبه کارت گرافیک های شرکای انویدیا با باز کردن نمی شود. اگر دقت کرده باشید، می دانید که جعبه بسیاری از کارت گرافیک ها از یک سمت باز می شود تا جعبه اصلی کارت را از آن بیرون بکشید. اما انویدیا برای کارت خود جعبه ای با ساختار عالی و مستحکم در نظر گرفته تا محصول داخل آن در صورت بروز مشکل آسیبی نبیند.

با بالا کشیدن جعبه، می توان کارت گرافیک را ایستاده بروی استند داخل جعبه مشاهده کرد. با برداشتن کارت، به راحتی به جعبه ای دیگر دسترسی دارید که آن هم با زبانه ای که دارد، برای بیرون آوردنش مانند کارت باید به سمت بالا کشیده شود. در جعبه دیگر تنها دفترچه راهنما و یک تبدیل DisplayPort به DVI-D دیده می شود.

کارت همچون دیگر تورینگ ها از طراحی عالی و کیفیت ساخت بی نظیری ساخته شده است. بر خلاف کارت گرافیک های خانواده پاسکال، در تورینگ ها شاهد دو فن در سیسیتم خنک کننده هستیم. هر فن از 13 تیغه استفاده می کند و با بهینه سازی هایی که انجام شده می تواند به خوبی از حرارت تولید شده کارت بر آید. با نگاهی دقیق تر می توان شبکه های آلومینیومی برای دفع حرارت را مشاهده کرد.

انویدیا برای قدرت بخشیدن به این کارت از دو کانکتور برق 6 و 8 پین استفاده کرده است که در کارت های اختصاصی شرکای انویدیا، به دلیل اورکلاک کارت ها و رساندن برق بیشتر، این انتقال توسط دو کانکتور 8 پین استفاده خواهد شد. در سمت دیگر، نسل جدید مولتی گرافیک یا SLI مبتنی بر NVLink قرار گرفته است که توسط یک پوشش پلاستیکی از نگاه ها پوشانده شده است. همچنین پشت کارت توسط یک پلات فلزی که در دل خود نوشته RTX 2080 را جای داده است، پوشانده شده تا برد کارت از صدمات احتمالی بدور باشد و در صورت استفاده از چینش SLI، از انتقال حرارت کارت دیگر جلوگیری شود.

پنل I/O کارت به لوگوی انویدیا مزین شده والبته پورت های مختلفی را برای خروجی کارت لحاظ کرده است. خروجی های اصلی شامل سه پورت DisplayPort 1.4، HDMI 2.0 و VirtuaLink است. پورت VirtuaLink می توان ارتباط ویژه ای برای استفاده کاربران از هدست های واقعیت مجازی یا VR ایجاد کند. همچنین این ویژگی قابلیت آن را دارد تا پورت های USB 3.1، DisplayPort و power-delivery را به یک کانکتور واحد برای استفاده VR تبدیل کند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 را به شرکت OpenAI تحویل داد