جیمیل بی سر و صدا تمامی خریدهای اینترنتی کاربران را ردگیری میکند

حریم خصوصی این روزها شاید آن طور که کمپانی ها معنی میکنند و کاربران تصور میکنند نباشد. سازندگان دستگاه ها و سیستم عامل و نرم افزارها معمولا به اندازه زیادی بر روی عملکرد کاربران نظارت دارند که گاها این نظارت، به سوء استفاده و نقض حقوق حریم شخصی کاربران ختم میشود.

گوگل نیز به عنوان یکی از غول های نرم افزار و اینترنت جهان در بسیاری از قسمت ها کارکرد کاربران را زیر نظر دارد. بیش از چیزی که خود کمپانی ادعا میکند. در گذشته این موضوع بارها تائید شده و این کمپانی نیز با مشکلاتی روبرو شده است. حال اتفاق جدیدی در این مورد رخ داده است. کاشف به عمل آمده است که گوگل از طریق رسید خریدهای اینترنتی که به سرویس جیمیل کمپانی ارسال میشود، تک تک خریدهای اینترنتی کاربران را ردگیری میکند.

در حالی که اطلاعات مرتبط با این اتفاق را میتوان از طریق ابزار خصوصی وب مشاهده کرد، اما یافتن این اطلاعات غیر ممکن است مگر اینکه خود کاربر به دنبال آن باشد. گوگل در بیانیه خود در این مورد گفته است که به منظور بازدید و چک کردن خریدهای اینترنتی در یک مکان، ما یک مقصد خصوصی را ایجاد کرده ایم که فقط خود کاربر میتواند آن را مشاهده کند هر زمان که بخواهد، میتواند این اطلاعات را پاک کند. گوگل مدعی شده که از اطلاعات پیام های جیمیل کاربران، هیچ سوء استفاده ای به منظور تبلیغات انجام نمیدهد.

نکته منفی که در این مورد وجود دارد، سختی پاک کردن یک جای ردگیری های انجام شده است و بهترین و ساده ترین برای این کار، پاک کردن تمامی رسیدهای خرید از داخل صندوق جیمیل است. اما اگر بخواهید این رسیدها از داخل صندوق جیمیل شما پاک نشود، چاره ای جز پاک کردن یک به یک ردگیری ها در صفحه Purchases ندارید. بسته به تعداد خریدهایی که انجام داده اید، ممکن است با تعداد بسیار زیادی از سفارش های ردگیری شده روبرو شوید که حذف تمامی آنها، وقت گیر و خسته کننده باشد. به منظور پاک کردن این اطلاعات راهنمای زیر را دنبال کنید:

·        به منظور پاک کردن یک سفارش از داخل لیست، آن را برای مشاهده جزئیات انتخاب کنید.

·        در بالای سمت راست، Where’s this form? را انتخاب کنید.

·        بسته به مکانی که سفارش را ثبت کرده اید، میتوانید با انتخاب گزینه Delete آن را حذف کنید. همچنین میتوانید با انتخاب گزینه های View Details یا View Email به سرویس اصلی مراجعه و آن را مدیریت کنید.

دلیل مشخصی در مورد ردگیری خریدهای اینترنتی کاربران توسط گوگل وجود ندارد. اگر صرفا خریدهای کاربران از گوگل پلی پیگیری میشد، میشد این اقدام را درک کرد اما ردگیری تمامی خریدها، غیر قابل درک است.

منبع: Wccftech

پست های مرتبط

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد

اپل از تراشه‌های M2 Ultra و M4 برای ساخت سرورهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند