راهنمای خرید مانیتور استوک

اگر شما هم مانند بسیاری از مشاغل مختلف نیازمند استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر هستید،حتما می دانید که این سال ها قیمت این تجهیزات به شکل حیرت آوری گران شده است. از همین رو بسیاری از افراد برای تامین نیاز خود به خرید دستگاه های استوک می کنند. راهنمای خرید مانیتور استوک موضوعی است که در این مقاله به طور کامل به آن می پردازیم تا هر آنچه لازم است بدانید. راهنمای خرید مانیتور استوک به شما کمک می کند تا با میزان بودجه ای که در اختیار دارید، بهترین محصول را از برندهای معتبر موجود در بازار خریداری کنید.

مانیتور استوک چیست؟

شاید برای شما سوال باشد که مانیتور استوک چیست؟

پیش از آنکه به خرید مانیتور استوک اقدام کنید، لازم است ابتدا با معنی استوک بودن دستگاه ها آشنا باشید. برخلاف آنچه در ایران استوک را به عنوان وسیله دست دوم می شناسند. اما در حقیقت استوک معنای دیگری دارد.

به طور کلی دستگاه هایی که ویژگی های زیر را داشته باشند استوک شناخته می شوند:

  • فروش محصول به مشتریان و انصراف مشتری پس از باز کردن جعبه
  • نداشتن جعبه محصول نو
  • استفاده کمتر از 30 روزه از دستگاه

هر کدام از این موارد نیز به طور کلی اگرچه دستگاه ها نو مرجوع شده اما شرکت ها آن را به انبار ارسال می کنند  و در آینده آن را به عنوان دستگاه های استوک می فروشند. در حال حاضر دستگاه های استوک گرید بندی های مختلفی دارند که بهترین آن A++ و بدترین آن که در واقع همان دستگاه های دست دوم محسوب می شود دارای گرید A است.

راهنمای خرید مانیتور استوک

زمانی که می خواهید گزینه های مختلف مانیتور استوک را بررسی کنید، برخی نکات بسیار ضروری است. دانستن این نکات به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیرید. در ادامه به مهمترین نکاتی که لازم است در انتخاب مانیتور استوک و خرید آن مدنظر قرار دهید اشاره می کنیم:

عمر و کیفیت مانیتورهای استوک: عمر مفید دستگاه موضوعی است که به شما کمک می کند تا بدانید دستگاه مورد نظر مناسب شما است یا خیر. یکی از پارامترهای مهمی که می توانید برای ارزیابی وضع عمر مفید مانیتور استوک در نظر بگیرید، برند آن است. برندهای معتبر به دلیل کیفیت بالا عمر و ماندگاری بیشتری دارند از همین رو می توانید با اطمینان خاطر برای خرید و حتی تعمیر آن اقدام کنید.

ظاهر مانیتور استوک: در زمان خرید مانیتور استوک ظاهر آن را نیز باید مورد توجه قرار دهید. نبود خراش و خوردگی، تست درگاه ها و کابل های آن، بررسی رنگ پیکسل، بررسی دمای مانیتور و… از جمله مواردی است که باید در زمان خرید مانیتور استوک به آن توجه کنید.

تنظیمات مانیتور: پیش از آنکه برای خرید  Monitor اقدام کنید، اولین قدم نسبت به تنظیمات آن توجه داشته باشید. کنتراست، حالت های مختلف، میزان روشنایی و… مواردی است که باید به آن توجه کنید تا از سلامت و کیفیت آن مطمئن باشید.

تست مانیتور پیش از خرید: از آنجا که دستگاه ای استوک اطمینان لازم را ندارند و اکثرا گارانتی آن حمایت نمی شود، از همین رو پیش از خرید قطعی حتما نسبت به تست مانیتور اقدام کنید. بررسی پیکسل های مرده، استفاده از سایت ها و برنامه های تست مانیتور و… مواردی است که باید به آن توجه کنید.

مزایای خرید مانیتور استوک

اگر برای شما سوال است که چرا باید برای خرید مانیتور استوک اقدام کنید، پاسخ به آن سختی نیست. مزیت های زیاد این کار می تواند شما را به خرید مانیتور استوک ترغیب کند. مهمترین مزیتی که این مانیتورها دارند، ارزانتر بودن آن نسبت به نمونه های نو است. بسیاری از برندها پس از فروش محصول با انصراف مشتریان مواجه شده اند. از همین رو این دستگاه ها را با سلامت کامل و بدون استفاده طولانی مدت انبار می کنند و در نهایت آن را به عنوان دستگاه های استوک به کشورهای دیگر صادر می کنند.بسیاری از فروشگاه های معتبر در ایران نیز این دستگاه ها را وارد می کنند. از همین رو استوک بودن مانیتورها به معنای کارکرده بودن آن نیست.

البته لازم به ذکر است که دستگاه های استوک دارای گرید بندی هستند که A++ به معنی نو و سالم بودن مانیتورها با بالاترین کیفیت است. اما همین دستگاه ها به ارزانترین قیمت نسبت به نمونه های نو به فروش می رسد.

قیمت مانیتور استوک

یکی از مهمترین دلایلی که بسیاری از مشتریان را به سمت خرید مانیتور استوک سوق می دهد، قیمت آن است. در واقع خرید مانیتور استوک به دلیل مزیت مقرون به صرفه بودن قیمت است که مشتریان را به سمت آن ترغیب می کند. مانیتورها برندهای مختلف و مدل های متفاوتی دارند از همین رو نمی توان قیمت مشخصی برای ان بیان کرد. اما به طور کلی در راهنمای خرید مانیتور استوک قیمت آن یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. مهمترین عواملی که بر قیمت این دستگاه تاثیر دارد شامل برند شرکت تولیدکننده، گرید استوک و مدل آن است.

انتخاب فروشگاه معتبر

در زمان خرید مانیتور استوک پارامتر مهمی که پس از در نظر گرفتن همه موارد باید به آن توجه کنید، انتخاب فروشگاهی است که از آن خرید می کنید. بسیاری از فروشگاه های معتبر گارانتی سلامت کالا یا تست کالا را برای مشتریان در نظر می گیرند. فروشگاه به روز دیجی یکی از فروشگاههای معتبری است که می توانید از طریق آن مانیتور مورد نظر خود را به راحتی انتخاب و نسبت به خرید آن به صورت آنلاین خریداری کنید.

نتیجه گیری

مانیتورهای استوک از برندهای معروف قیمت بالایی دارند. یکی از بهترین راه ها برای داشتن این مانیتورها انتخاب گزینه استوک است که قیمت آن به مراتب کمتر از نمونه های نو است. در صورتی که نیاز به مانیتور داشته باشید، انتخاب محصولات استوک است. شما می توانید انواع مدل های مانیتور از برندهای معروف را به صورت استوک در فروشگاه های معتبر بررسی و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید.

فروشگاه به روز دیجی یکی از فروشگاه های معتبر عرضه انواع لپ تاپ، مانیتور و لوازم جانبی استوک است که می توانید بهترین  و جدیدترین مدل برندهای معتبر را با تضمین سلامت کالا از این فروشگاه خریداری کنید.

این محتوا یک خبر تبلیغاتی است و توسط تیم رسانه بنچیمو گردآوری نشده است. رسانه بنچیمو هیچ مسئولیتی در خصوص این مطلب ندارد و فقط ناشر این محتوا می باشد.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !