اخراج‌های گوگل تمامی ندارد : هشدار ساندار پیچای به کارکنان !

گوگل اخیراً مجموعه‌ای از اخراج‌ها را اعلام کرده است و ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت به کارکنان هشدار داده است که انتظار کاهش بیشتر مشاغل را در ماه‌های آینده داشته باشند.

این شرکت از 10 ژانویه تاکنون بیش از هزار کارمند را در بخش‌های مختلف اخراج کرده است و پیام پیچای به کارمندان این است که برای کاهش بیشتر آماده شوند. پیچای در یک یادداشت داخلی اعلام کرد که اخراج کارکنان برای ایجاد ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در اهداف جاه‌طلبانه و اولویت‌های بزرگ شرکت ضروری است. اخراج‌ها بخشی از تلاش برای حذف لایه‌ها، ساده‌سازی اجرا و افزایش سرعت در مناطق خاصی از کسب و کار است.
پیچای همچنین اشاره کرد که اخراج‌ها نسبت به کاهش‌های سال گذشته گسترده‌تر خواهد بود و به همه تیم‌ها مربوط نمی‌شود. این شرکت در حال تغییر جهت خود به سمت اولویت‌های بزرگ خود است که شامل سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی (AI) و سایر حوزه‌های کلیدی است. اخراج‌ها قبلاً تیم‌های مختلفی از جمله بخش سخت‌افزار، فروش تبلیغات، جستجو، خرید، نقشه‌ها، سیاست‌گذاری، مهندسی هسته و تیم‌های YouTube را تحت تأثیر قرار داده بود. یادداشت پیچای نشان می‌دهد که برخی از بخش‌های کسب‌وکار Google تحت تأثیر تغییرات امسال قرار نخواهد گرفت، اما این به آن معنا نیست که در طول سال این تغییر صورت نگیرد. این شرکت متعهد به کمک به کارکنان آسیب دیده در یافتن مشاغل جدید و ارائه پشتیبانی در طول این دوره انتقال است.
اقدامات کاهش هزینه در حالی انجام می‌شود که گوگل قصد دارد منابع بیشتری را برای هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور اختصاص دهد. این شرکت قرار است اهداف سالانه هوش مصنوعی خود را اعلام کند و خود را در رقابت در حوزه هوش مصنوعی قرار دهد که انتظار می‌رود در سال‌های آینده صنعتی چند تریلیون دلاری باشد. علیرغم این اخراج‌ها، گوگل همچنان بر اولویت‌های استراتژیک بلندمدت خود متمرکز است و برای اطمینان از اینکه می‌تواند در زمینه‌های کلیدی برای رشد و نوآوری آینده سرمایه‌گذاری کند، انتخاب‌های سختی انجام می‌دهد.

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند