رکورد جهانی فرکانس کارت گرافیک شکسته شد/ نزدیک سد 4 گیگاهرتز

جدیدترین رکوردشکنی فرکانس کارت گرافیک اکنون تنها 70 مگاهرتز با سد 4.0 گیگاهرتز فاصله دارد. زمانی که صحبت از رکوردشکنی فرکانس و امتیازهای کارت گرافیک می شود، ذهن به سمت کارت گرافیک های HOF شرکت GALAX می ورد اما اکنون این رکوردشکنی به کارت Colorful iGame RTX 4090 LAB edition تعلق دارد.

مدتی است که GPUPI به یک معیار برای رکوردشکنی کارت گرافیک تبدیل شده است. با اینکه GPUPI یک معیار گرافیکی شدید نیست و اوج فرکانس مشاهده شده با این روش آزمایشی کمتر از استفاده واقعی از فناوری سه بعدی، مانند بازی‌ها یا بنچمارک‌های مصنوعی است، با این وجود، این یک دستاورد مهم است.

نکته جالب این است که رکورد جهانی قبلی در دست اورکلاکر Cens بود که ماه قبل با فرکانس 3.825 گیگاهرتز جایگاه نسخت GPUPI را در رقابت HWBOT از آن خود ساخت و این بار هم Cens با کارت گرافیک Colorful iGame RTX 4090 LAB edition و خنک کننده نیتروژن مایع به فرکانس خیره کننده 3930 مگاهرتز دست یافت.

جالب است بدانید حداقل 20 امتیاز برتر GPUPI مربوط به کارت گرافیک RTX 4090 است. برترین کارت گرافیک گیمینگ فعلی انویدیا که البته سریعترین کارت گیمینگ فعلی هم هست ( تا قبل از معرفی RTX 4090 Ti). رسیدن به سد 4.0 گیگاهرتز در بخش فرکانس کارت گرافیک سال ها قبل کاری غیر ممکن بود اما اکنون باید امید داشت که می توان از این سد محکم عبور کرد.

نکته دیگر این است که کارت گرافیک های جدید Colorful خصوصاً سری iGame Vulcan به رقیبی جدید و قدرتمند برای HOF شرکت GALAX تبدیل شده است. البته باید GALAX HOF را جانشین معنوی کارت های قدرتمند EVGA Kingpin دانست که با کناره گیری EVGA دیگری خبری از نسل جدید آنها نیست.

کارت گرافیک Colorful iGame RTX 4090 LAB edition یکی از کارت های تولید محدود است که تنها 300 عدد از آن توسط کالرفول تولید می شود. کارتی سفید رنگ با نمایشگر مانیتورینگ که شرکت های نام آشنا به سختی می توانند رقیبی برای آن معرفی کنند.

 

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !