پرچمدار ZOTAC با نام RTX 4090 PGF یک هیولای واقعی !

شرکت نام آشنای زوتک برترین کارت گرافیک خود را با نام RTX 4090 PGF برای بازار چین معرفی کرد. یک هیولای واقعی با ظاهری بسیار جذاب، مدار رگولاتور ولتاژ 28 فاز، خنک کننده ای بزرگ و نورپرازی خیره کننده که می تواند نظر بسیاری از خریداران RTX 4090 را به خود جلب کند.

در واقع کارت پرچمدار ZOTAC GeForce RTX 4090 PGF نمونه ای اصلاح شده از AIRO است اما بهینه سازی های انجام شده بر روی آن، این کارت را به یک گزینه ممتاز تبدیل کرده است. بدنه این کارت با ترکیبی از رنگ سفید و مشکی و نورپردازی های RGB متمرکز بر فن ها طراحی شده و در بخش پشتی یا بک پلیت هم یک بریدگی بزرگ به هیت سینک اجازه می دهد تا هوای گرم را مستقیم از آنجا خارج کند.

جالب است بدانید کارت پرچمدار ZOTAC GeForce RTX 4090 PGF با ابعاد 74×154×381 میلی متر یکی از طولانی ترین کارت های موجود در بازار است که قطعاً وزن کمی هم ندارد. به همین دلیل زوتک یک براکت نگه دارنده هم برای این کارت در نظر گرفته تا تقسیم وزن درست، از آسیب زدن به اسلات PCIe جلوگیری کند.

زوتک تمام تلاش خود را کرده تا سیستم خنک کننده ایده آلی را برای این کارت خلق کند. یک هیت سینک بزرگ با محفظه بخار لحاظ شده تا حرارت تراشه، حافظه و مدار قدرت را با 7 لوله حرارتی یا هیت پایپ به خوبی دفع کند. همچنین این کارت دارای 3 فن 11 سانتی متری با 9 تیغه بهینه است که فن وسط با چرخش خلاف جهت، سعی بر خنک سازی هر چه بیشتر دارد. تیغه فن با بافت برس خورده دارای نام تجاری PGF است که نام کارت گرافیک را هم از این نام تجاری برداشته اند.

تفاوت اصلی این کارت با دیگر مدل های رده بالای RTX 4090 زوتک، فرکانس و مصرف انرژی آن است. این کارت از مدار 24+4 فاز VRM استفاده می کند که می تواند به طور کامل مصرف برق بالای 500 وات را تحمل کند. فرکانس هسته می تواند تا 2625 مگاهرتز برسد که بسیار بالاتر از RTX 4090 مرجع است.

متاسفانه ZOTAC RTX 4090 PGF به صورت جهانی عرضه نمی شود و تنها محدود به بازار چین است. قیمتی که زوتک برای این کارت پرچمدار در نظر گرفته، در حدود 2500 دلار است که برای یک کارت پرچمدار برچسب قیمت قابل پیش بینی است.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

1 دیدگاه

علیرضا خرداد 30, 1402 - 2:13 ب.ظ
عجب کارت خفنی
دیدگاه بگذارید