ساندرو بخر پراید یا تیبا تحویل بگیر!

گروه خودرو سازی سایپا مدتی است که با پیش آمدن تحریم ها و خروج رنو از ایران در خصوص تولید محصولات ساندرو، استپ ‌وی، تندر 90 و پارس تندر با مشکلات عدیده ای رو به رو است. از این رو سایپا در نظر گرفت که بخشنامه قابل تاملی را اعلام کند که طی آن مشتریانی که ساندرو و تندر 90 ثبت نام کرده اند می توانند محصولات خانواده پراید یا تیبا را به جای خودرو های ثبت نامی تحویل بگیرند. به عبارت ساده تر ساندرو بخر پراید یا تیبا تحویل بگیر!

در این طرح جایگزینی، سایپا دو پیشنهاد ارائه کرده است که متن آن را در زیر با هم میبینیم:

نمایندگی های محترم بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا

 با سلام

احتراما، ضمن پوزش از مشتریان محترم گروه خودروسازی سایپا به جهت تأخیر پیش آمده در ایفای تعهدات انواع محصولات رنو شرکت پارس خودرو به اطلاع می رساند، مشتریان محترم تعهدات مذکور در صورت تمایل می توانند نسبت به انتخاب یکی از دو روش پیشنهادی ذیل اقدام نمایند.

انتظار مشتریان محترم گروه خودروسازی سایپا  تا رفع مشکل تولید محصولات رنو با شرایط ذیل:

الف ) قیمت محصولات به قیمت زمان تحویل مشتری طبق قرارداد محاسبه خواهد شد.

ب ) سود مشارکت و تاخیر طبق قرارداد به میزان 27% (15% سود مشارکت – 12% سود تأخیر ) ادامه خواهد یافت.

پیشنهاد اول برای مشتریان محصولات رنو که قصد تبدیل خودروی جایگزین دارند:

جایگزینی تعهدات رنو با محصولات X100 ( سایپا 131 و سایپا 151) و 200X ( تیبا، تيبا2، ساینا ) با سود مشارکت و تاخیر به میزان 27% (طبق قرارداد) به یکی از روش های ذیل:

الف) تعهدات انواع ساندرو و استپ وی به دو دستگاه خودرو، یک دستگاه X100 و یک دستگاه 200X   که یک دستگاه با موعد تحویل بهمن ۹۷ به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنو مشتری و یک دستگاه با زمان تحویل آذر ۹۸ به قیمت روز شرکت

ب ) تعهدات تندر و پارس تندر به یک دستگاه خودرو X100 ( سایپا 131 و سایپا 151) و 200X ( تیبا، تيبا2، ساینا ) با موعد تحویل بهمن ۹۷ به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنو مشتری

پیشنهاد دوم جهت انصراف از خرید :

انصراف مشتریان با اخذ 36% سود مشارکت از زمان واریز وجه اولیه در صورت اعلام انصراف تا تاریخ 97/08/30

انصراف مشتریان با اخذ 30% سود مشارکت از زمان واریز وجه اولیه در صورت اعلام انصراف از تاریخ 97/09/01

نکته: اجرای پیشنهاد اول با اعلام جزییات از اول آذر ماه صورت خواهد پذیرفت.

 

البته این بخشنامه در صورت تمایل مشتریان انجام می شود و مشتریانی که قصد نپذیرفتن آنرا دارند می توانند تا اطلاعیه های بعدی صبر نمایند.

به نقل از تسنیم، مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه برای حفظ منافع مشتریان طرحی را برای تأمین قطعات ساندرو پیش بینی کرده ایم، گفت: در حال حاضر تعهدات شرکت به مشتریان بیش از قطعات سی کی دی موجود در انبارها است. به همین دلیل همکاران ما در شرکت پارس خودرو در تلاش برای اتخاذ تمهیداتی مناسب با همکاری وزارت صنعت هستند تا تکلیف خودروهای ساندرو پیش فروشی که هنوز به دست مشتریان نرسیده است مشخص شود.

مدیرعامل سایپا درپاسخ به این پرسش که چرا شرکت با توجه به تعهدات خود، پیش بینی لازم را برای تأمین قطعات انجام نداده است، گفت: ثبت نام‌های این خودرو همه برای قبل از اردیبهشت 97 است. رنو در دوره قبل با وجود تحریم ها از کشور خارج نشد و به همین دلیل دوستان هم فکر می کردند که این بار هم به تعهدات خود پایبند بوده و از کشور خارج نمی‌شود.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر