شرکت ARM و پاناسونیک به زمره تحریم کنندگان هواوی ملحق شدند

دو شرکت ARM و پاناسونیک نیز حالا جز تعداد کمپانی‌های پر تعدادی هستند که شرکت هواوی را تحریم کرده اند. به دنبال جنگ اقتصادی امریکا و چین، شرکت های غیر چینی بیشتری در حال قطع همکاری خود را کمپانی های چینی هستند. حالا ARM و پاناسونیک نیز رابطه کاری خود را با هواوی قطع کرده اند.

·        انگلیسی یا آمریکایی فرقی نمیکند، هواوی مغضوب است!

شرکت ARM، از شرکت های مطرح فعال در زمینه تراشه نیز حالا وضعیت را برای هواوی سخت تر کرده است. ARM یک کمپانی انگلیسی متعلق به گروه ژاپنی سافت‌بنک است. با اینکه ابتدا تحریم هواوی از سوی سازندگان امریکایی صورت گرفت، اما حالا شاهد قطع همکاری دیگر کمپانی های مهم فناوری با غول مخابراتی چین هستیم.

با اینکه هواوی در ساخت تراشه های پردازنده موبایل های خود، به خودکفایی رسیده است، اما برای طراحی معماری این تراشه ها، وابسته به ARM است. حال کارمندان این شرکت اعلام کرده اند که ARM تمام همکاری ها، قراردادهای فعال و در حال امضا با هواوی را متوقف کرده است. بنابراین این شرکت نیز تحت تاثیر تحریم های امریکا، رابطه خود را با یکی از مشتریان خود قطع کرده است.

·        تراشه های هواوی، دیگر معمار ندارند

طراحی تراشه های Kirin ساخت هواوی، تماما بر پایه معماری ARM است. بنابراین هواوی وابستگی شدیدی به این شرکت دارد بابت حق پتنت ها و طراحی های این شرکت، مبلغی به آن میپردازد. حال با اتفاق پیش آمده، هواوی دیگر مجوز استفاده از طراحی های ARM را نخواهد داشت.

پیش تر، تراشه سازان آمریکایی با هواوی پایان همکاری خود را اعلام کرده بودند که به عقیده کاربران، وابستگی کمپانی چینی به آنها چندان زیاد نبوده است. اما با پیوستن ARM به آنها، حالا زنگ خطر به صورت جدی برای هواوی به صدا در آمده است.

·        پاناسونیک و توقف فروش قطعات به هواوی

کمپانی ژاپنی پاناسونیک نیز اعلام کرده است که از پنجشنبه گذشته، فروش برخی از قطعات را به هواوی تکنولوژی متوقف کرده است. 68 شرکت وابسته به هواوی نیز که از سوی امریکا تحریم شده اند، دیگر ارتباطی با پاناسونیک ژاپن نخواهند داشت. با اینکه پاناسونیک کارخانه تولیدی مهمی در خاک امریکا ندارد، اما به گفته این شرکت، تحریم صورت گرفته 25 درصد از مواد مربوط به حوزه فناوری این کشور را در بر میگیرد.

منابع: The Vergecnbc

پست های مرتبط

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد