شکایت یک پزشک از ثبت اختراع اپل واچ سری 4

بدون شک اپل واچ سری 4 را می توان یکی از گجت های هوشمند بسیار موفق و البته قدرتمند بازار دانست. بهره بردن از برخی قابلیت های سلامت باعث شده تا این ساعت هوشمند به یکی از پرکاربرد ترین گجت های هوشمند تبدیل شود. اما اصلی ترین قابلیت این محصول که توانست نام خود را به عنوان یک اختراع به ثبت برساند قابلیت ECG بود.

یکی از قابلیت های این ساعت هوشمند همانطور که گفتیم ECG بود. این قابلیت تونایی تشخیص نارسایی های قلبی و هرگونه حمله قلبی را دارد. همین قابلیت سبب شد تا جان چندین نفر از مرگ حتمی نجات داده شود.

اگر بخواهیم در مورد کارایی این قابلیت صحبت کنیم، بهترین راه بیان یک مثال می باشد. چندی پیش یکی از شهروندان امریکایی در خانه خود دچار حمله ای قلبی شد و در کنار اجاق گاز به زمین افتاد. با توجه به اینکه این ساعت قابلیت تشخیص افتادن انسان را دارد، متوجه شد که مشکلی برای کاربرش به وجود آمده.

در این زمان ساعت هوشمند آلارم هایی را برای کاربر خود ارسال می کند و تقاضا می کند تا یکی از بستگان و نزدیکان خود را برای کمک انتخاب کند. کاربر اما عکس العملی از خود نشان نمی دهد و این قابلیت بصورت خودکار با نزدیک ترین اورژانس تماس می گیرد و مختصات دقیق را برای آن مرکز ارسال می کند.

یکی از خصوصیات این قابلیت تشخیص آریتمی قلبی می باشد. دکتر جوزف ویسل ، استاد دانشگاه نیویورک اذعان داشته که پیش از اینکه اپل از چنین قابلیتی برای واچ سری 4 بهره ببرد، دست به ثبت اختراع زده و به همین دلیل از اپل به دلیل دزدی و عدم کسب اجازه شکایت کرده است.

مسئولین اپل اما در این خصوص هیچ بیانیه ای صادر نکرده اند. باید منتظر بود و دید که در مقابل چنین اتهامی اپل چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

منبع: rozetked

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد

رندرها و اطلاعات جدیدی از اپل واچ سری X منتشر شد