عینک هوشمند شیائومی به عنوان یک گجت پوشیدنی کانسپت معرفی شد

در حالی که بسیاری در انتظار رویداد اپل و معرفی گوشی های سری آیفون 13 هستند، شیائومی از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. عینک هوشمند معرفی شده از سوی شیائومی یک محصول کانسپ است که قابلیت های آن باعث شد تا در خصوص این تازه معرفی شده، مطلبی را منتشر کنیم.

فردا، 24 شهریور شیائومی با یک رویداد بزرگ جلوی دیدگان جهانیان ظاهر می شود. قطعاً در این رویداد باید انتظار معرفی گوشی های جدید یا تبلت ها و دیگر محصولات را داشته باشیم اما دقیقاً یک روز قبل از رویداد، عینک هوشمند این شرکت معرفی می شود که دلیل آن هم شکستن اوج هیجان رویداد اپل است.

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم متاسفانه این عینک هوشمند فعلا در حد یک کانسپ است ولی امیدواریم با این قابلیت ها به عرضه تولید برسد. وزن عینک هوشمند شیائومی 51 گرم است که برای استفاده طولانی مدت وزن مناسبی است. این عینک می تواند اعلان ها را نمایش دهد، تماس برقرار کند، عکس بگیرید یا متن را ترجمه کنید.

برای نمایش اعلانات، این عینک از فناوری MicroLED در نور پس زمینه استفاده می کند. در واقع تراشه تصویر این عینک در فریم قرار گرفته و ابعاد آن تنها به اندازه یک دانه برنج است. پیکسل ها 4 میکرومتر هستند و نمایش را بر اساس تک رنگ ارائه می دهند.

اما نکته جالب در خصوص تماشای محتوای عینک حتی در صورت قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید، شیائومی از فناوری شکست نور استفاده می کند. در واقع شیائومی می گوید با هدایت موج نور و شکست 180 درجه ای نور، قابلیت خواندن متن حتی در نور مستقیم هم فراهم شده است.

دستیار هوشمند XiaoAI روش کار تعاملی با عینک را انتخاب کرده است. با این وجود تنها مهمترین اعلان ها در دید کاربر قرار می گیرد تا با هر اعلانی مزاحمتی برای کاربر ایجاد نشود. همچنین میکروفون و اسپیکر داخلی، این قابلیت را به کاربر می دهد تا با برقراری تماس، دیگر به گوشی دست نزند.

یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای عکاسی و حتی ترجمه متون در نظر گرفته شده است. در بخش ترجمه نه تنها متن داخل عکس با ترجمه منتشر می شود بلکه صدا را با ترجمه به متن دیداری تبدیل کند. برای فعال کردن همه این قابلیت ها، یک پردازنده ARM چهار هسته ای، صفحه لمسی، ماژول شبکه بی سیم وای فای، بلوتوث و پلتفرم اندرویدی در اختیار کاربر قرار دارد. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات این عینک هوشمند شیائومی در دست نیست، اما قابلیت های آن به عنوان یک گجت پوشیدنی بسیار جذاب و کاربردی است.

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند