فلاش بالا جهنده LED بجای فلاش های رایج : پتنت جدید کانن

دوربین های DSLR یا دوربین های بدون آینه (Mirrorless) با فلاش بالا جهنده روانه بازار می شوند اما کانن در پتنت جدیدی فلاش بالا جهنده LED را به جای فلاش های رایج در نظر گرفته است.

در این پتنت کانن قصد دارد فلاش بالا جهنده LED را بجای فلاش های رایج در دوربین ها به کار گیرد. فلاشی که به منظور یک سیستم نورپردازی، خصوصا در زمان فیلم برداری کاربرد دارد. این فلاش بالا جهنده با ساختار LED می تواند به صورت مداوم نوردهی را ادامه دهد و تا زمانی که کار فیلم برداری یا عکس برداری تمام نشده می توان از آن استفاده کرد.

البته این مسئله که چرا شرکت های سازنده تا کنون از این پتنت در دوربین ها استفاده نکرده اند، باز می گردد به مشکلات استفاده از این ساختار. فلاش های LED با توجه به نورپردازی مداومی که دارند و البته نوع ساختار آنها، حرارت بیشتری را تولید می کنند و در زمان بسته بودن فلاش، می تواند این حرارت بالا مخصوصاً در استفاده های طولانی مدت، به دیگر بخش های دوربین آسیب بزند. اما به گفته کانن، در پتنت جدید برای رهایی از این مشکل ایده های جالبی صورت گرفته تا فلاش به صورت مجزا از دیگر بخش های حساس دوربین جدا شود.

و اما مشکل دیگر نور کم فلاش بالا جهنده LED نسبت به نورپردازی های حرفه ای است که فعالیت هایی مانند فیلم برداری در محیط هایی با نور مناسب را با مشکل روبرو می سازد. این فلاش بالا جهنده بیشتر مناسب مکان هایی با نور بسیار کم است تا کاربران را از بردن سیستم نورپردازی مجزا و حرفه ای، مبرا سازد. هرچند باید منتظر ماند و دید که در صورت استفاده از این پتنت در واقعیت، تا چه حد می توان به کاربردی بودن آن ایمان آورد.

پست های مرتبط

مقایسه Fujifilm X-S20 و Sony A6700 / هیجان انگیز و ارزشمند

کانن برای مبارزه با Fujifilm X-S20 و Sony ZV-E10 دوربین PowerShot V100 را معرفی می کند

نگاهی به دوربین X-T5 جدیدترین شاهکار Fujifilm و مقایسه با X-T4