قبضه بازار ساعت های هوشمند در سه ماهه ابتدایی 2019 توسط اپل

رشد بازار گجت های پوشیدنی همچنان با سرعت قابل ملاحظه ای ادامه دارد. در بین این محصولات، ساعت های هوشمند به مراتب از محبوبیت بیشتری نزد کاربران برخوردارند. بر اساس اطلاعاتی که توسط شرکت کانترپوینت جمع آوری شده، بازار جهانی ساعت های هوشمند در در سه ماهه ابتدایی سال 2019 رشد 48 درصدی را نسبت به همین دوره از سال قبل تجربه کرده است.

 اپل همچنان با قاطعیت برند شماره یک بازار ساعت های هوشمند است و 35.8 درصد از این بازار را در اختیار دارد. سامسونگ، رقیب سنتی اپل با رشد قابل توجه 127 درصدی نسبت به سال قبل، حالا سهم 11 درصدی را در بازار ساعت های هوشمند به خود میبیند و در رده دوم جدول برندهای فروش این محصولات قرار گرفته است. برند چینی imoo نیز با در اختیار داشتن 9.2 درصد از سهم بازار، جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

آمار جدید حاکی از رشد بسیار خوب بازار ساعت های هوشمند است و مهم تر اینکه تنوع ساعت های هوشمند به لطف عرضه مدل های جدید توسط سازندگانی همچون سامسونگ، فیت بیت و هواوی بسیار خوب شده است. همچنین در گزارش کانترپوینت آمده است که ساعت هایی با ظاهر کلاسیک و سنتی که دارای صفحه گرد هستند و با برخورداری از عمر باتری بهتر از قبل و پشتیبانی از شبکه LTE، اکنون در دست بسیاری از کاربران گوشی های اندرویدی قرار دارند. در این میان جدیدترین نسل از گلکسی واچ های سامسونگ به مراتب با استقبال بهتری روبرو شده اند.

به گفته کانترپوینت، یکی از مهم ترین نقاط قوت فروش نسل چهارم ساعت های هوشمند اپل، قابلیت های مبتنی بر سلامت خصوصا سنسور تشخیص ضربان قلب یا ECG است. همچنین اپل به دنبال این است که پشتیبانی از ویژگی ECG را به بیش از 20 کشور دیگر از جمله هنگ کنگ، فرانسه، انگلیس و آلمان اضافه کند. NFC، GPS و قابلیت ثبت فعالیت های ورزشی دیگر مهم ترین ویژگی های ساعت های هوشمند از نظر کاربران انتخاب شده اند و در رشد فروش این محصولات نقش قابل توجهی را ایفا کرده اند. در سمت دیگر، عمر باتری محدود مهم ترین نقطه ضعف این محصولات به عقیده کاربران است.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد

رندرها و اطلاعات جدیدی از اپل واچ سری X منتشر شد