قدرتنمایی ازراک با مادربرد پرچمدار و تولید محدود Z490 AQUA

اولین بار در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان بود که ازراک از زیر برند جدید خود با نام AQUA پرده برداری کرد. مادربرد X570 AQUA اولین محصول این زیر برند بود که با تولید محدود تنها 999 عدد قیمتی برابر با 1000 دلار داشت. حال برای دومین بار ازراک با چیپ ست Z490 دومین مادربرد AQUA خود را با نام Z490 AQUA و همچنان با تولید محدود 999 عدد معرفی کرد.

مادربرد Z490 AQUA برای استفاده از نهایت پتانسیل پردازنده های نسل 10 اینتل و چیپ ست Z490 ساخته شده است. گیمرها و کاربرانی که تشنه قدرت هستند می توانند با این مادربرد به آرزوی خود دست یابند. همانطور که اشاره کریم ازراک تنها 999 عدد از این مادربرد را می سازد. همین موضوع باعث شده تا با محصولی ارزشمند و البته گران روبرو شویم که قطعاً دست هر فردی به آن نمی رسد.

مدار قدرت 16 فاز 90 آمپر این مادربرد در کنار سیستم خنک کننده اختصاصی ازراک، بازده عملکردی این مادربرد را به بیشترین سطح می رساند. خنک کننده ای که ازراک برای این مدل درنظر گرفته است از نوع خنک کننده مایع است کاربر باید آن را به خنک کننده های سیکل باز متصل کند. خنک کننده ای که بروی پردازنده و VRM قرار گرفته تا حتی پردازنده رده بالای 10 هسته ای اینتل از نسل 10، در نهایت اورکلاک و بار کاری کاملا پایدار باشد.

اما بجز تعداد محدود، خنک کننده مایع و ظاهر جذاب این مادربرد، یکی از مهمترین ویژگی های Z490 AQUA نمایشگر OLED آن است. یک نمایشگر OLED به Z490 AQUA اضافه شده است تا روشی متمایز و آموزنده برای بیان وضعیت مادربرد را ارائه دهد. محتوا نیز می تواند در BIOS برای برنامه های کاربر پسندتر تنظیم شود. از مشخصات به نمایش در آمده در این مادربرد می توان به ولتاژ پردازنده، دمای پردازنده، سرعت فن پردازنده و سیستم و وضعیت کلی سیستم اشاره کرد.

نورپردازی RGB در نقاط مختلف مادربرد، استفاده از PCI-Express و M.2 نسل چهار، شبکه پر سرعت، دک صوتی Hi-Fi قدرتمند، تقویت کننده هدفون و PCB تقویت شده در رده سرورها از دیگر ویزگی های این مادربرد خاص و پرچمدار است.

پست های مرتبط

اپل وجود مشکل پخش نشدن صدای آلارم آیفون را تایید کرد

گوگل 20 میلیارد دلار در سال 2022 به اپل پرداخت کرده تا موتور جست‌وجویش در حالت پیش‌فرض باقی بماند !

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد