قفل خودرو را با NFC باز کنید

فناوری ارتباط مجاورتی موسوم به NFC کاربرد های فراوانی در حوزه های مختلف دارد و محصولات یا خدمات متنوعی با بهره گیری از قابلیت های آن معرفی شده اند. تجهیزات صوتی یا فناوری پرداخت به عنوان دو نمونه از پر کاربردترین خدمات ارائه شده بر بستر NFC در سال های گذشته مورد استفاده قرار گرفتند، اما به نظر می رسد وظیفه جدیدی برای این فناوری لحاظ شده است. باز کردن درب خودرو با بهره گیری از تلفن هوشمند به عنوان یکی از آپشن های لاکچری در خودرو ها مشاهده می شود، اما کنسرسیوم ارتباطات خودرو (CCC) از فناوری جدیدی رونمایی کرده که امکان باز کردن قفل و روشن کردن خورو را فراهم می سازد.

مجموعه های بزرگی از تولید کنندگان خودرو و تجهیزات الکترونیکی در کنسرسیوم ارتباطات خودرو حضور دارند که برخی از آنها شامل گروه جنرال موتورز، گروه PSA اروپا (شامل سه کمپانی پژو، سیتروئن و دی اس)، تویوتا، مرسدس بنز، بی ام و، هیوندای، گروه فولکس واگن، سامسونگ و ال جی می شود. با فراگیر شدن استفاده از فناوری NFC، عمر کلید های فیزیکی خودرو به پایان می رسد و تولید ریموت خودرو غیر ضروری خواهد بود. در حقیقت کلید فیزیکی جای خود را به کلید دیجیتال می دهد که در هر زمان و هر مکانی توسط گوشی یا ساعت هوشمند قابل دانلود خواهد بود.

حتی شما می توانید در ایام سفر و در صورتی که برای یکی از دوستان یا اقوام، رخدادی ضروری روی دهد، کلید دیجیتال خودرو را با آنها به اشتراک بگذارید تا بدون نیاز به کلید فیزیکی از ماشین محبوب شما استفاده کنند. البته مهم ترین کاربرد تجاری کلید دیجیتال برای شرکت های اجاره دهنده خودرو است، زیرا برای اجاره دادن اتومبیل، فقط نیاز است کلید Unlock را روی گوشی هوشمند بفشارند تا قفل درب باز، و خودرو روشن شود.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر