قیمت هیوندای آزرا از مرز یک میلیارد تومان گذشت

زمانی که قرار بود نسل جدید هیوندای آزرا توسط کرمان موتور به بازار داخلی راه پیدا کند، شور و شوق بسیاری برای خرید این خودرو وجود داشت. خودرویی که سال ها در کشور جایگاهی برای خودش پیدا کرده بود و هر فردی با شنیدن نامش، خودرویی لوکس و قدرتمند در ذهنش تداعی می شد. البته با ممنوعیت ورود خودروهایی با موتور بیش از 2500 سی سی، این خودروی دوست داشتنی جای خودش را به محصولات ضعیف تر داد.

آن دوران خوش خودروهای متنوع و قدرتمند گذشت و در سال های اخیر با خودروهایی که به ندرت قدرتشان به بالای 200 اسب بخار می رسید سر کردیم. اما وضعیت فعلی و ممنوعیت واردات خودرو از یک سو و بالا رفتن نرخ دلار از سمتی دیگر باعث شد تا خودروهایی که حرفی برای گفتن داشتند تبدیل به آرزو شوند و دیگر حتی نمی توان به آنها فکر کرد چه برسد که برای خرید آنها برنامه ریزی کرد.

کرمان موتور قرار بود هیوندای آزرای جدید را با ضعیف ترین موتور وارد بازار کند. موتور 4 سیلند این خودرو با حجم دقیق 2359 سی سی تنها 187 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6000 دور در دقیقه تولید می کند. گشتاور هم به لطف تکنولوژی خوب این موتور به 241 نیوتن متر رسیده تا با استاندار آلایندگی یورو 6 و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک، در بیشتر مواقع راننده را راضی نگه دارد.

اما نکته جالب در مورد این خودرو تبدیل قیمت کمتر از 400 میلیون تومان آن به مبلغ بیش از 1 میلیار تومان است. هر چند که این خودرو از امکانات رفاهی عالی بهره می برد اما با توجه به موتور استفاده شده، آن را باید هم رده با محصولاتی مانند تالیسمان دانست. حال به نظر شما قیمت 1 میلیارد و 100 میلیون تومان برای این خودرو عادلانه است؟.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر