ماجرای RTX 4060 Ti در ژاپن برای RTX 4060 تکرار شد !

ماه گذشته بود که با برداشتن محدودیت های فروش در ژاپن تنها یک نفر به استقبال خرید RTX 4060 Ti رفت این در حالی است که برای کارتی مانند RTX 4090 صف طولانی مشتاقان خرید پرچمدار انویدیا تا ساعت ها خریداران را سردرگم کرد. انتظار داشتیم در این برهه زمانی فروش کارت اقتصادی RTX 40 با استقبال بیشتری همراه شود که متاسفانه ماجرای “تنها یک خریدار” برای RTX 4060 تکرار شد.

محدودیت فروش در ژاپن در ساعت پایانی شب (ساعت 10 شب) برداشته می شود تا اگر صف طولانی برای خرید یک محصول وجود دارد، به زندگی اجتماعی دیگران آسیبی نرسد. به یاد داریم که در زمان عرضه RTX 4090 صف طولانی از گیمرهای مشتاق در انتظار تحویل کارت خود بودند. نکته جالب این است که با عرضه کارت های ارزان تر از 4090 بجای افزایش خریداران، با کاهش خرید روبرو بودیم.

شاید یکی از عجیب ترین فروش ها در این زمان، عرضه RTX 4060 Ti بود که تنها یک نفر برای خرید این کارت به فروشگاه مراجعه کرد. انتظار این بود که RTX 4060 با قیمت کمتر، می تواند فروش خوبی را تجربه کند اما به نظر می رسد گیمرهای ژاپنی تمایلی به این کارت هم ندارند به طوری که با برداشتن محدودیت فروش، تنها یک نفر برای خرید این کارت اقدام کرد.

سال گذشته با افزایش قیمت کارت گرافیک ها و کمبود شدید تراشه، این گیمرها بودند که به دنبال خرید حتی یک کارت میان رده با دردسرهای بسیار مواجه بودند، اما اکنون نه با کمبود تراشه و نه با قیمت های نجومی روبرو هستیم. با این حال، در طول یک سال، همه چیز به طرز چشمگیری تغییر کرده است، به طوری که اکنون شرکت ها به دنبال گیمرها هستند و قفسه فروشگاه ها، مملو از کارت های مختلف است که در انتظار یک خریدار همچنان خاک می خورند.

تصاویر منتشر شده از فروشگاه های محبوب توکیو، نشان از آن دارد که در یک فروشگاه تنها یک خریدار حاضر شده و بقیه فروشگاه ها با توجه به نبود خریدار، حتی زحمت باز کردن فروشگاه را هم به خود نداده اند. البته همان یک خریدار هم به روزرسانی GTX 1060 به RTX 4060 را در نظر داشته که یک به روزرسانی بسیار جذاب است اما به نظر می رسد دارندگان RTX 2060 و RTX 3060 تمایلی به RTX 4060 ندارند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟