ایسوس زنفون 10 معرفی شد : پرچمداری کامپکت با ظاهری آشنا

جدیدترین گوشی هوشمند ایسوس از سری Zenfone جانشین زنفون 9 است که با ظاهری آشنا، سعی بر برطرف کردن کاستی های نسل قبل خود دارد. زنفون 10 پرچمدار جدید ایسوس، با سخت افزار قدرتمند و جدیدترین قوانین ساختاری، یک گوشی رده بالا است در یک بدنه کوچک.

گوشی ایسوس زنفون 10 با اینکه در بخش طراحی، الگو برداری عمیقی از زنفون 9 دارد اما چندین پیشرفت مهم را نسبت به نسل قبلی خود تجربه می کند تا رقیبی باشد برای برترین های این حوزه. همه چیز با جدیدترین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 با حداکثر 16 گیگابایت رم شروع می شود که 15 درصد محاسبات سریع تر، 20 درصد عملکرد بازی سریع تر و مهمتر از همه 15 درصد راندمان بهتر را به ارمغان می آورد. این تراشه قدرتمند در کنار رم LPDDR5X و حافظه پر سرعت UFS 4.0، آماده است تا در هر بخشی بهترین خود را ثابت کند. پیکربندی های حافظه در بازارهای مختلف، متفاوت است اما زنفون 10 با نهایت رم 16 گیگابایت و نهایت ظرفیت داخلی 512 گیگابایت روانه بازار می شود. پشتیبانی نکردن از کارت حافظه جانبی هم از مواردی است که از پرچمداران امروزی به ارث برده.

یکی از مشکلات اصلی Zenfone 9 عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم بود که ایسوس با اضافه کردن پشتیبانی از شارژ Qi سریع 15 واتی این مشکل را در باتری 4300 میلی آمپر ساعت Zenfone 10 برطرف کرده است. البته تغییرات در بخش شارژر در همین بخش تمام می شود زیرا ظاهراً هیچ تغییری در HyperCharge سیمی 30 واتی وجود ندارد.

در زنفون 10 با یک صفحه نمایش 5.9 اینچی AMOLED روبرو هستیم که قطعاً نسبت به پرچمداران و حتی میان رده های امروزی، ابعاد کوچکی است. این نمایشگر با رزولوشن 1080×2400 پیکسل و نرخ تازه سازی 144 هرتز می تواند تجربه متفاوتی از نرمی را ارائه کند. البته باید توجه داشت که نرخ 144 هرتز را فقط می توان در Game Genie یا در حین انجام بازی ها تجربه کرد. به عبارت دیگر، اندروید 13 و برنامه های شخص ثالث از این نرخ تازه سازی پشتیبانی نخواهند کرد. ایسوس همچنان از یک اسکنر اثر انگشت چند منظوره نیز استفاده می کند که ZenTouch 2.0 نامیده می شود تا امنیت کاربر را افزایش دهد.

در بخش دوربین، واحد اصلی مجهز به سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.56 اینچی Sony IMX766 است که با لنز 24 میلی متری و گشودگی f/1.9 همراه است. این دوربین که با تثبیت کننده هیبریدی 6 محوره به روز شده، می تواند با تثبیت کننده اپتیکال و الکترونیکی (نرم افزاری)، نه تنها ویدیوهای بدون لرزشی را ارائه کند بلکه به تثبیت هر چه بهتر تصاویر در شرایط خاص هم کمک کند. این سیستم لرزشگیر، دوربین را با استفاده از ژیروسکوپ مدیریت می کند تا به طور همزمان لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر را به همراه اپتیکال درگیر کند. بر اساس گفته ایسوس تثبیت کننده الکترونیکی یا نرم افزاری، حتی می تواند بر اساس سوژه برش قاب را بیشتر کند تا لرزش نهایی به حداقل برسد.

دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در زنفون 10 قابل مشاهده هستند اما متاسفانه هر دوی این دوربین‌ها فوکوس خودکار خود را از دست داده‌اند. البته ایسوس قول می‌دهد که دوربین جدید تصویربرداری در حالت شب را بسیار بهبود بخشیده و نوردهی بهتری را ارائه می کند. فیلم برداری با نهایت دقت 8K با نرخ 24 فریم و 4K با نهایت نرخ 60 فریم با کیفیت HDR ممکن است.

گوشی Asus Zenfone 10 در یک جعبه سازگار با محیط زیست که بدون چسب، با استفاده از کاغذ بازیافتی و جوهر سویا ساخته شده است عرضه می شود. داخل جعبه، زنفون 10، یک کابل USB-C، یک شارژر 30 واتی و یک قاب قرار دارد. زنفون 10 در رنگ های مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز و با قیمت های 799 یورو برای 8/128 گیگابایت، 849 یورو برای 16/256 گیگابایت و 929 یورو برای 16/512 گیگابایت عرضه می شود.

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند