مرسدس بنز هایپر کار محبوب خود را تولید می کند اما با تغییر نام

مدتی است که مرسدس بنز هاپرکار Project One را در پیست های مختلف تست می کند. این آزمون برای خودرویی که تمام نگاه ها را به سمت خود کشانده است تنها به معنی تولید این خودرو است. اما مرسدس اعلام کرده که Project را از نام این خودرو حذف کرده است. اینک باید این خودرو را AMG One نامید.

پس از معرفی این خودرو توسط مرسدس، اعلام شد که تمام قوانین ساخت این خودرو بر اساس خودروهای فرمولا وان است. با توجه به این که این هایپرکار به نسبت دیگر هایپرکارها مانند شیرون از مشخصات شگفت انگیزی برخوردار نیست، اما ساختار خودرو باعث شده تا AMG One از عملکرد خیره کننده ای برخوردار باشد. مرسدس باز هم بروی این خودرو بهینه سازی هایی را انجام داده تا برای تولید این خودرو دیگر بهانه ای نداشته باشد.

بهینه سازی های صورت گرفته بیشتر بروی آیرودینامیک خودرو بوده به طوری که بال عقب دو مرحله ای شده تا نیروی رو به پایین بیشتری تولید کند. نیروی رو به پایین یا downforce باعث می شود تا خودرو در سرعت های بالا با ثبات بیشتری بروی جاده حرکت کند. از دیگر مشخصات این خودرو می توان به استفاده از یک موتور V6 توربوشارژر با حجم 1.6 لیتر به همراه چهار موتور الکتریکی که باعث شده در مجموع بیش از 1000 اسب بخار را به آسفالت منتقل کند. جالب است بدانید که موتور این خودرو قادر است تا 11 هزار دور در دقیقه کات آف کند و باید هر 50 هزار کیلومتر آن را بازسازی کرد.

احتمال دارد که در صورت تولید، تنها تعداد 275 دستگاه از این خودرو تولید شود. البته انتظار داریم اطلاعات بیشتری از این خودرو در نمایشگاه پاریس به دست آید.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر