مرسدس GT R رودستر با چرخ های عقب فرمان پذیر

مرسدس دوستان مدتها به دنبال رودستر دیگری از این خودروساز دوست داشتنی بودند. خودرویی که مانند SL با سقف بازشو، هیجانات رانندگی را نیز به همراه داشته باشد. این بار مرسدس در نمایشگاه ژنو 2019 پس از 3 سال مدل رودستر GT R را معرفی کرد.

پس از گذشت سه سال از معرفی GT R کوپه، بسیاری از مرسدس دوستان ترجیح می دانند این خودرو را با سقف پارچه ای خریداری کنند. و حال خبر خوب این که این آرزو به حقیقت پیوست و مرسدس مدل رودستر این سوپر اسپرت را به بازار معرفی کرد.

مدل رودستر GT R کاملا مشابه مدل کوپه است با این تفاوت که لذت رانندگی با این رودستر با فضای باز و نبود سقف دوچندان می شود. مرسدس GT R رودستر هم مانند برادر کوپه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 3.5 ثانیه وقت نیاز دارد. این شتاب خوب را باید مدیون موتور تویین توربو 8 سیلندر خورجینی با حجم 4.0 لیتر بود. موتوری که می تواند 577 اسب بخار را در کنار گشتاور 700 نیوتن متر تولید کند.

همچنین این رودستر گزینه ای دیگری که از مدل کوپه به ارث برده است، جعبه دنده 7 سرعته است. این جعبه دنده 7 سرعته با فناوری دو کلاچ می توانند سرعت بالایی را برای تعویض دنده ها و افت کمتر دور موتور را شکل دهد.

اما نکته جالب دیگر در مورد این رودستر این است که مرسدس چرخ های عقب این مدل را به قابلیت فرمان پذیری مجهز کرده است. چرخ های عقب در خلاف جهت چرخهای جلو گردش را انجام می دهند تا در سرعت های زیر 100 کیلومتر، گردش این رودستر به خوبی و با پایداری بیشتری صورت گیرد.

البته جزئیات بیشتری از رودستر GT R در دست نیست اما می دانیم که مرسدس کمتر از 800 دستگاه از این خودرو را تولید می کند و احتمالا آن را با قیمت تقریبی 160 هزار دلار روانه بازار می کند.

پست های مرتبط

قیمت خرده فروشی پردازنده Core i9-14900KS مشخص شد

مایکروسافت قابلیت ارتقا رایگان ویندوز 7 و 8 به 10 و 11 را لغو می‌کند

اطلاعات نسل بعدی کارت گرافیک Xe2 اینتل با کد Battlemage فاش شد