آیا روتر گیمینگ ارزش خرید دارد؟ 5 مزیت برتر از روتر گیمینگ که باید بدانید

گیمرها همیشه به دلایل قابل قبولی از شبکه بی سیم وای فای دوری می کنند. مسائلی مانند اتصال نقطه‌ای، سرعت‌های پایین‌تر و تأخیر بیشتر همیشه باعث شده تا اتصال با سیم یا کابل محبوبیت بیشتری نسبت به وای فای داشته باشد. با این حال، نمی‌توانید از اتصال کابل‌ در سراسر خانه یا محیط بیرون استفاده کرد و البته ممکن است اتصال کابل شبکه دست شما را برای بهترین عملکرد ببندد. گیمرها همیشه باید تجهیزات خاص خود را برای بهترین نتیجه به همراه داشته باشند که البته روترهای گیمینگ از این قاعده مستثنی نیستند.

خوشبختانه روترهای گیمینگ و فناوری‌های بی‌سیم راه طولانی را پیموده‌اند. با ظهور Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E، و اکنون Wi-Fi 7، اتصال بی سیم هرگز بهتر از امروز نبوده تا به یک تجربه سیمی با کیفیت نزدیکتر شود. روترهای گیمینگ بر اساس آخرین استانداردهای بی‌سیم ساخته شده‌اند تا اتصال پایدار و تاخیر کم را ارائه دهند. اگر می خواهید بهترین تجربه Wi-Fi را داشته باشید، بیایید به چند دلیل کلیدی بپردازیم که چرا روترهای گیمینگ برای گیمرها گزینه بهتری هستند ! لازم به ذکر است در این مقاله جدیدترین روترهای شرکت ام اس آی را مورد ارزیابی قرار می دهیم تا ببینیم این فناوری ها تا چه میزان قابل اجرا هستند؟


انقلابی در شبکه بی سیم: آشنایی با Wi-Fi 7 که به زودی جهانی می شود


بهترین تجربه Wi-Fi

روترهای گیمینگ معمولاً از فناوری‌های پیشرفته برای برآورده کردن نیازهای بازی‌های مدرن و استریم استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، مجموعه روترهای بازی RadiX ام اس آی مجهز به Wi-Fi 6/6E و اتصال سه باند برای دستیابی به سرعت تا 6600 مگابیت بر ثانیه است! این پهنای باند اضافی به شما امکان می‌دهد از قابلیت‌های کامل اتصالات اینترنت از طریق Wi-Fi استفاده کنید، و به شبکه‌تان فضای تنفسی می دهد حتی زمانی که مملو از دستگاه‌های متصل به شبکه است. یکی دیگر از مزایای نسل جدید روترهای گیمینگ این است که می توان مطمئن بود تا سال ها با پایداری و عدم کندی سرعت به دستگاه ها متصل شد.

هوش مصنوعی و QoS با اولویت بندی ترافیک

ویژگی QoS استفاده از فناوری‌ها برای حفظ یکپارچگی ارتباط به سرور برنامه‌های حیاتی بر اساس اولویت‌بندی ترافیک و مدیریت ترافیک شبکه است. اگرچه اکثر روترهای بی سیم ویژگی های QoS را ارائه می دهند، روترهای گیمینگ با رویکردی هوشمندتر و متمرکز بر بازی، این کار را انجام می دهند. به عنوان مثال، روترهای گیمینگ MSI، ویژگی‌های QoS تقویت‌شده با هوش مصنوعی را ارائه می‌کنند تا نیازهای اتصال فوری و بلادرنگ شما را به‌طور خودکار اولویت‌بندی کنند. این نه تنها اتصال پایدار را تضمین می کند، بلکه تأخیر را نیز کاهش می دهد، پاسخگویی را بهبود می بخشد و تاخیر را در جلسات بازی آنلاین به حداقل می رساند.

نکته جالب این است که در این روترهای گیمینگ شما می توانید به طور سفارشی مشخص کنید که اولویت شما با چه برنامه هایی است. به طور مثال شما می توانید بین تنظیمات پیش فرضی مانند AI Auto (تشخیص خودکار هوش مصنوعی)، Gaming (بازی)، Streaming (استریم) و Work-from-Home (WFH) (کارهای روزمره) سوئیچ کنید. این کار با استفاده از دکمه اژدها روی روتر یا نرم افزار اختصاصی انجام می شود.

به دستگاه‌ها و اتاق‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید

به لطف ترکیبی از طراحی، ساختار سخت افزاری برتر و فناوری های پیشرفته، روترهای گیمینگ به طور کلی پوشش بی سیم بهتری را در سراسر محیط ارائه می دهند. این نوع روترها اغلب دارای آنتن هایی هستند که به بهبود برد موثر و کارایی آنها کمک می کند. روترهای سه باند همچنین می توانند به طور موثر پهنای باند بی سیم موجود در شبکه شما را با پوشش گسترده تر افزایش دهند. این امر ازدحام شبکه را کاهش می دهد که به نوبه خود تجربه آنلاین کاربرانی که از روتر دورتر هستند را نیز بهبود می بخشد. حتی روتری مانند RadiX BE22000 با تغییر مکان کاربر، موقعیت آنتن های خود را به صورت مکانیکی عوض می کند تا بهترین آنتن دهی را ارائه کند. 

ساختار و سخت افزار برتر

روترهای گیمینگ معمولاً همیشه دارای ساختار و طراحی برتر در مقایسه با همتایان سنتی خود هستند. از متریال بهتر گرفته تا برترین قطعات، طراحی جذاب تر و بسته‌بندی پرمیوم مشخص کننده حساسیت بیشتر شرکت ها بروی روترهای گیمینگ است. روترهای گیمینگ به طور کلی دارای پردازنده قوی تر، راه حل های حرارتی استثنایی و حافظه داخلی بیشتر برای تجربه بی سیم ممتاز هستند. به عنوان مثال، سری RadiX MSI مجهز به یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی است که می‌تواند به راحتی از ویژگی‌های Wi-Fi 6E مانند MU-MIMO، OFDMA و Beamforming برای تعداد زیادی دستگاه استفاده کند و البته خنک کننده حرفه ای را به کار می گیرند تا اتصال در سخت ترین شرایط هم پایدار بماند.

 

پست های مرتبط

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد