نمایشگاه CES 2019 : با خاص ترین رم دنیا و رکوردهای آن آشنا شوید (SPECTRIX D80)

نمایشگاه معتبر CES یکی از مکان هایی است که شرکت ها تمام تلاش خود را برای معرفی خاص ترین محصولات خود می کنند. در این نمایشگاه که تماماً در حوزه آی تی بنا شده است، شرکت های بزرگ سعی بر این دارند تا با ایده های خلاق و نوآوری در فناوری ساخت خود را در چشم جهانیان بیش از پیش پر رنگ جلوه دهند. ای دیتا هم در این میان با محصولات خاصی از جمله ماژول رم، سالیدها، منابع ذخیره سازی پرتابل، هدفون گیمینگ، کیبورد مکانیکی و … در این نمایشگاه حضور دارد.

ای دیتا چه محصولاتی را در CES 2019 معرفی خواهد کرد؟

اما یکی از خاص ترین محصولات ای دیتا، ماژول رم SPECTRIX D80 است که برای اولین بار در دنیای ماژول های رم، به فناوری خنک کننده هیبریدی مجهز شده است. این رم طبق سنت همیشه به وسیله یک هیت سینک آلومینیومی احاطه شده اما نکته مهم در ساخت این ماژول استفاده از خنک کننده مایع است که با ترکیب نورپردازی زیبای RGB بروی هیت سینک آلومینیومی قرار گرفته است.

خنک کننده هیبریدی

ای دیتا برای تاثیر بیشتر خنک کننده بر عملکرد این رم، خنک کننده مایعی را در بالای هیت سینک آلومینیومی قرار داده است. مایع داخل این خنک کننده غیر رسانا است تا حرارت تشکیل شده از PCB و بانک های حافظه را به خوبی مدیریت کرده و رم را در شرایط سخت به راحتی به نقطه پایدار خود برساند. این خنک کننده به طور موثر حرارت ماژول را پایین آورده و با ترکیب زیبایی از نورپردازی RGB، به زیبایی بصری این قطعه سخت افزاری افزوده است.

ای دیتا برای ساخت این ماژول وقت زیادی را صرف کرده است تا در نهایت محصولی کامل با تضمین کارایی را روانه بازار کند. خنک کننده مایع و منبع قرار گرفته بروی هیت سینک، با دقت بالایی ساخته شده است تا از نشت هوا یا مایع از آن غیر ممکن شود. ای دیتا به نوعی خیال کاربران را از نگرانی های معمولی این نوع خنک کننده ها راحت کرده است.

نورپردازی

در کنار وسواس بسیار ای دیتا برای ساخت خنک کننده و انتخاب قطعات با کیفیت برای این ماژول، خریداران از تجربه بی نظیر نورپردازی RGB با مدیریت کامل بهره می برند. کاربران می توانند با استفاده از نرم افزار مدیریت XPG RGB مواردی همچون افکت های مختلف، تنظیم سرعت افکت های نورپردازی، شدت روشنایی، جلوه موسیقی و همگام سازی با دیگر قطعات را مدیریت کنند. همچنین این ماژول با نرم افزارهای اختصاصی مدیریت نورپردازی دیگر برندهای تولید کننده مادربرد هم سازگار است.

اورکلاک

برای اولین بار این ماژول با پلتفرم X299 از فرکانس پایه 2666 مگاهرتز به 5000 مگاهرتز اورکلاک شد. این اورکلاک سنگین نشان می دهد که ماژول رم SPECTRIX D80 نه تنها برای گیمرها مناسب است، بلکه قطعه مناسبی برای اورکلاکرها است تا با خیال راحت فرکانس پایه را به وسیله نسخه دوم پروفایل حرفه ای Extreme Memory Profile یا XMP 2.0 افزایش دهند.

اورکلاک با مادربرد ام اس آی

اما ای دیتا در اولین روز کاری خود در نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد که این ماژول رم حرفه ای را برای اولین بار به وسیله پردازنده Core i9-9900K و مادربرد MSI MPG Z390I GAMING EDGE AC به رکورد جدیدی رسانده است. اورکلاکرهای ای دیتا توانستند برای اولین بار در سال جدید رکورد 5584 MT/s را ثبت کند و نام خود را در صدر HWBot  قرار دهد.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟