نمایشگاه CES 2019 : کارت گرافیک پرچمدار RTX 2080 Ti Lightning Z در غرفه MSI

شرکت تایوانی MSI  در سال جاری بسیاری از محصولات گیمینگ جدید خود را در نمایشگاه CES 2019 یا  Consumer Electronic Show معرفی کرد. اما یکی از خاص ترین محصولات غرفه ام اس آی در این نمایشگاه، کارت گرافیک RTX 2080 Ti Lightning Z بود که بر اساس ریز معماری تورینگ به تعداد محدودی ساخته شده است.

پنل اصلی کارت RTX 2080 Ti Lightning Z دارای یک طراحی زیبا با ترکیبی از فیبرکربن با ظاهری خیره کننده و طرح رعد و برق به رنگ طلایی است. در این بخش اگر پنل های طلایی رنگ را حذف کنیم با ظاهری ساده روبرو می شویم اما MSI با زیرکی ترکیبی فوق العاده ای از فیبرکربن و پنل هایی با رنگ طلایی را ساخته است تا چشم هر کاربری را به سمت این کارت گرافیک بکشاند. در نگاه اول خنک کننده ای با سه فن Torx 3.0 با دو بلبرینگ دیده می شود که برای ارائه کارت گرافیکی خنک و پایدار طراخی و ساخته شده اند. در کنار استفاده از فیبرکربن در پنل اصلی، ام اس آی بک پلیت پشت کارت را هم به فیبرکربن مجهز کرده تا در کنار استحکام بالا، وزن کمی به این کارت هدیه دهد.

جالب است بدانید زمانی که کارت در حال فعالیت است، فن میانی به نورپردازی RGB مجهز نشده است این در حالی است که دو فن دیگر به LED های RGB کوچک مجهز شده اند که نور آنها به طور مستقیم به تیغه های فن تابیده می شود. کاربران طبق معمول می توانند نورپردازی RGB کارت را با استفاده از نرم افزار اختصاصی مدیریت کنند. اما یکی دیگر از ویژگی های خاص این کارت استفاده از نمایشگر OLED در بالای پنل کارت است. کاربر می تواند با استفاده از این نمایشگر فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، ولتاژ و دما را مدیریت کند. علاوه بر این اطلاعات، در صورت تمایل کاربر می تواند انیمیشن مورد نظر خودش را در این پنل OLED به نمایش در آورد.

کارت RTX 2080 Ti Lightning Z یک پرچمدار واقعی است. این کارت نه تنها در بخش مشخصات سخت افزاری یک هیولایی واقعی است بلکه در عمل هم این کارت با اشغال کردن 3 اسلات کیس، می تواند فضای بسیاری را در کامپیوتر شما اشغال کند. البته MSI یک نگه دارند یا پایه فلزی را در نظر گرفته است تا کمی وزن بالای این کارت را مهار کند. این کارت گرافیک دارای یک PCB سفارشی است که با استفاده از مدار تغذیه قدرتمند 19 فاز و مراحل تحویل قدرت 60 آمپر می تواند تمام حریفان را در این بخش به چالش دعوت کند.

از آنجا که تمرکز ام اس آی برای ساخت کارت گرافیک RTX 2080 Ti Lightning Z بروی اورکلاک بوده، برق مورد نیاز این کارت توسط 3 کانکتور 8 پین تامین می شود. البته اورکلاکرها خوشحال می شوند اگر از قابلیت های این کارت برای اورکلاک آگاه شوند. همچنین این کارت دارای این کارت از بایوس دوگانه استفاده می کند. بایوس پیش فرض کارخانه یک بایوس اورکلاک شده است که می تواند فرکانس کاری 1770 مگاهرتز را به صورت استاندارد فعال کند اما بایوس دوم یک بایوس بسیار قدرتمند است به طوری که برای فعال کردن آن بهتر است از LN2 برای خنک سازی کارت استفاده شود.

از قابلیت های اورکلاک این کارت می توان به دو مورد اشاره کرد که البته همین دو مورد می تواند برای نابود کردن رقبا کافی باشد. در اورکلاک ها و امتیازات ارسال شده به HWBOT مشخص شده است که این کارت می تواند فرکانس کاری 2475 مگاهرتز را بارگذاری کند و البته توانایی اورکلاک حافظه به 2045 مگاهرتز یا در مجموع فرکانس 16432 مگاهرتز موثر را داراست.

در بخش پنل I/O و خروجی های ویدیویی، کارت RTX 2080 Ti Lightning Z مجهز به سه خروجی  DisplayPort، یک پورت  HDMI  و پورت معمولی USB Type-C برای Nvidia VirtualLink است. همچنین قابل ذکر است که این کارت در سه ماهه اول سال جاری عرضه خواهد شد با این حال هنوز ام اس آی قیمت رسمی این کارت گرافیک را اعلام نکرده است.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !