مشخصات و قیمت دقیق تویوتا سوپرا مشخص شد

تویوتا سوپرا جدید را باید یکی از جنجالی ترین خودروها دانست. تویوتا پس از متوقف کردن تولید سوپرا، پس از سال ها نسل بعدی آن را با ویژگی های خاص معرفی کرد. از آنجا که بسیاری از سوپرا دوستان منتظر رونمایی این نسل بودند، تویوتا مشخصات و قیمت رسمی این خودرو را بی معطلی اعلام کرد.

تویوتا سوپرا جدید از یک موتور 3 لیتری توربو شارژر با توان 335 اسب بخار استفاده کرده است تا این نسل جدید بتواند جانشین مناسبی برای نام سوپرا باشد. سوپرا 335 اسب بخار قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند. موتور این خودرو علاوه بر توان خروجی بالا، می تواند گشتاور 450 نیوتن متر را تولید کند تا در نهایت در زمان کمتر از 5 ثانیه سرعت این خودرو را با 100 کیلومتر در ساعت برساند. سوپرای جدید به لطف استفاده از پلتفرم BMW Z4 2019 به عملکردی عالی مجهز شده است. البته تویوتا در سوپرا دی ان ای خاص خودش را هدیه داده است تا با کوپه ای ژاپنی از نوع تویوتا روبرو باشیم. بهره مند شدن سوپرا به جعبه دنده 8 سرعته حرفه ای ZF باعث شده است تا قدرت موتور سوپرا به شکل دقیقی به چرخ های عقب منتقل شود و در نهایت سرعت این خودرو پس از رسیدن به سرعت 257 کیلومتر در ساعت محدود شود.

انتقال قدرت به چرخ های عقب در کنار تقسیم وزن عالی 50 درصد در محور جلو و 50 درصد در محور عقب می تواند نوید یک رانندگی چالشی را در جاده های پر پیچ و خم داد. این خودرو به سیستم تعلیق تطبیقی، دیفرانسیل فعال عقب، کنترل هرزگردی، رادار جلو، هشدار خروج از لاین و ترمز اضظراری مجهز است. مدل پایه تویوتا سوپرا در آمریکا با برچسب قیمت 49.990 دلار، رقیبی است سر سخت برای کوپه های میان رده بازار.

مدل دیگری به نام سوپرا Premium از نظر مشخصات فنی، کاملا با مدل پایه یکسان است اما در بخش تجهیزات رفاهی و آپشن های اضافه، به مراتب از مدل پایه بهتر است. این خودرو به یک صفحه نمایش 8.8 اینچ لمسی به همراه رهیاب ماهواره ای، ارتباط بی سیم با گجت ها، سیستم صوتی JBL با 12 بلندگو، صندلی چرمی و نمایشگر شیشه جلو یا هد آپ دیسپلی مجهز شده است. تویوتا قیمت این مدل را 53.990 دلار تعیین کرده است.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر