نگرانی عجیب ارتباطات ژاپن: به اتمام رسیدن شماره تلفن تا سال 2022!

ژاپن، یکی از پیشرفته ترین، خاص ترین و البته عجیب ترین کشورهای جهان از مناظر مختلف است که مسئله هایی در این کشور نیز وجود دارد که شاید در هیچ نقطه از جهان وجود نداشته باشد. نگرانی های این کشور منحصر به فرد نیز گاها عجیب و خاص است. در جدیدترین مورد از این مسائل، واحد ارتباطات کشور ژاپن قصد دارد برای پیشگیری از نگرانی در مورد به اتمام رسیدن شماره تلفن تا سه سال آینده، 10 میلیارد شماره تلفن 14 رقمی تولید کند!

به گزارش Japan Times، سه اپراتور موبایل بزرگ ژاپن که عبارتند از NTT Docomo، KDDI و SoftBank تاکنون با این طرح موافقت کرده اند و شماره جدید تلفن در این کشور تا قبل از به پایان رسیدن سال 2020 اعلام خواهند شد. 10 میلیارد شماره تلفن جدید ژاپن با شماره 020 آغاز خواهند شد که این پیش شماره در حال حاضر توسط دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیاه مورد استفاده قرار میگیرند.

با اینکه شماره های با این پیشوند در اوایل سال 2017 معرفی شدند، 32.6 میلیون از مجموع 80 میلیون از این شماره ها تا پایان مارس 2019 ثبت نام شده اند. شبکه 5G در سال 2020 در کشور ژاپن عرضه خواهد شد و با این اتفاق انتظار میرود دستگاه های متصل به شبکه افزایش پیدا کنند و نگرانی در مورد به پایان رسیدن شماره های فعلی را افزایش دهند. البته این نگرانی متخص به ژاپن نیست. در سال 2014 در انگلیس، تماس گیرندگان در برخی از مناطق این کشور مجبور به  استفاده از یک پیشوند 5 رقمی برای تماس شدند که علت این اتفاق، به اتمام رسیدن شماره تلفن بود. اخیرا مخابرات انگلیس به واسطه مهاجرت به تلفن های شبکه ای بر پایه IP، حذف کامل کدهای تلفن مناطق را شروع به حذف کردن کرده است.

به خاطر مسئله عرضه گسترده شبکه 5G در سال های آینده و بیشتر شدن دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا، پیش بینی میشود که تعداد کشورها با نگرانی فعلی ژاپن افزایش پیدا کند و کشورهای بیشتری به فکر تولید شماره تلفن های بیشتر بیفتند. افزایش تعداد ارقام شماره تلفن برای دستگاه های اینترنت اشیا، از آنجایی که هیچگاه قرار نیست یک انسان با آنها تماس داشته باشد کاملا منطقیست اما برای تلفن های معمولی، این راهکار شاید چندان مناسب نباشد و مخابرات کشورها باید به دنبال راه های مناسب تری باشند.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد