وفاداری کاربران به کدام سیستم عامل بیشتر است / اندروید یا IOS

بیشتر مردم زمانی که سال ها از یک سیستم عامل استفاده می کنند دیگر حاضر نیستند که سیستم عامل محبوبشان را به سیستم عامل دیگری تغییر دهند. عادت به یک سیستم عامل می تواند با گذر زمان حس راحتی در رابط کاربری و کارکردی راحت را برای کاربران به همراه داشته باشد. حال تحقیقات موسسه تحقیقاتی CIRP نشان می دهد کاربران پس از استفاده از سیستم عامل محبوبشان دیگر حاضر به تغییر آن سیستم عامل نیستند.

دو سیستم عامل محبوب بین کاربران یعنی اندروید گوگل و آی او اس اپل هر کدام به شیوه ای برای مجذوب کردن کاربران تلاش می کنند. البته در طی این سال ها تبلیغات گسترده علیه هر کدام از سیستم عامل ها هم دلیلی بوده بر جذب مخاطبین تازه. اما تحقیقات تازه نشان از آن دارد که کاربرانی که به گوشی اندروید یا آی او اس عادت کرده اند، به سیستم عامل محبوبشان وفادار بوده و باز هم تمایل دارند در صورت خرید گوشی جدیدی از سیستم عامل قبلی استفاده کنند.

هرچند باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که در اندروید رابط کاربری ها هم خود کاربران خاص خودش را دارد و این موضوع تا حدی برای اندروید با گستردگی بیشتری همراه است. هر شرکت تولید کننده تلفن همراهف در صورت تمایل می تواند بروی سیستم عامل اندروید، رابط کاربری اختصاصی خودش را نصب کند. همین مورد می تواند چهره گوشی های اندرویدی را تا حدی با هم متفاوت کند اما در عمل تمام آنها اندروید هستند.

در این گزارش منتشر شده است که 92 درصد از کاربران اندرویدی پس از تعویض گوشی های خود مجدداً گوشی با سیستم عامل اندروید را خریداری کرده اند و اپل دوستان هم این وفاداری را با 91 درصد از کاربرانی که ترجیح می دهند گوشی جدید خریداری شده همچنان با سیستم عامل iOS باشد نشان داده اند. با این وجود اختلاف بین وفادار بودن کاربران به سیستم عامل محبوب بسیار اندک است اما مشخص می کند که کاربران اندروید به این سیستم عامل وفادارتر هستند.

پست های مرتبط

قیمت خرده فروشی پردازنده Core i9-14900KS مشخص شد

مایکروسافت قابلیت ارتقا رایگان ویندوز 7 و 8 به 10 و 11 را لغو می‌کند

اطلاعات نسل بعدی کارت گرافیک Xe2 اینتل با کد Battlemage فاش شد