چرا ایسوس کانکتور فن را از کارت ROG Strix RTX 2080 Ti حذف کرد

اگر با کارت گرافیک های ROG Strix ایسوس آشنا باشید، می دانید که این شرکت با ایده ای بسیار کاربردی، دو کانکتور فن را بروی PCB کارت قرار می داد. با متصل کردن دو فن اضافه (بجز فن های سیستم خنک کننده کارت) به این کانکتورها، حرارت اطراف کارت به راحتی تهویه می شود و با کارتی خنک تر روبرو می شوید. این خنک بودن در دراز مدت باعث افزایش طول عمر کارت می شود. با توجه به این که این کارت ها نسبت به کارت مرجع با افزایش فرکانس کاری روبرو می شوند، پس انتقال حرارت می تواند کمک بسیاری به عملکرد پایدار این کارت ها داشته باشد. از دیگر مزایای این کانکتورها، کنترل سرعت فن ها با استفاده از نرم فزار اختصاصی کارتهای ایسوس یعنی GPUTweak است که دست کاربر را برای تنظیمات اضافه باز می گذارد.

اما با انتشار بررسی های گسترده کارت های RTX در وب سایت های مختلف، کارشناسان و کاربران متوجه شده اند که کارت RTX 2080 از خانواده ROG Sreix ایسوس همچنان از این کانکتورها استفاده می کند اما بروی کارت RTX 2080 TI این شرکت، کانکتوری را برای اتصال فن پیدا نکرده اند. بجز این مورد که بروی PCB جای کانکتورهای 4 پین فن خالی است، بروی جعبه کارت های ارسالی برای بررسی هم اثری از تبلیغ این کانکتورها نیست.

به درخواست کاربران و کارشناسان ایسوس به این مورد واکنش نشان داده و اعلام کرده که بر اساس مشکلات فنی در ساخت، این کانکتورها را از سری اول کارت های RTX 2080 TI حذف کرده اما در آینده این کانکتورها بروی RTX 2080 TI قرار می گیرد.

جالب است بدانید که ایسوس به خریداران اطمینان خاطری نداده که در زمان خرید بدانند کارت مورد نظر دارای کانکتور فن هست یا خیر؟ این مورد نه بروی جعبه کارت ذکر شده است و نه در وب سایت ایسوس. بنابر این خریداران باید قبل از پرداخت پول جعبه را باز کرده و از وجود کانکتور فن مطمئن شوند که حداقل در ایران این کار امکان پذیر نیست.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 را به شرکت OpenAI تحویل داد