چگونه صفحه آبی مرگ یا بلو اسکرین را در ویندوز 11 سیاه کنیم ؟

بلو اسکرین یا صفحه آبی مرگ یکی از مواردی است که با دیدن آن نفس در سینه حبس می شود. دلیل دیده شدن صفحه آبی مرگ می تواند خرابی در سیستم عامل یا خرابی قطعاتی مانند رم باشد. همانطور که از نام این صفحه پیدا است، مایکروسافت رنگ آبی را برای این صفحه در نظر گرفته است اما احتمال دارد در ویندوز 11 این صفحه آبی با تغییر رنگ مواجه شود.

خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد رنگ صفحه خرابی را به مشکی تغییر دهد تا با رنگ خاموش شدن و صفحه شروع در ویندوز 11 مطابقت داشته باشد. با این حال نسخه پیش نمایش ویندوز 11 به صفحه سیاه مرگ مجهز نشده است. در واقع زمانی که شما در نسخه پیش نمایش ویندوز 11، عمداً خطایی را ایجاد می کنید، همچنان به صفحه آبی مرگ هدایت می شوید. برای فعال شدن رنگ مشکی در صفحه مرگ باید تغییراتی در Registry Editor ویندوز اعمال شود.

کاربر می تواند با تغییرات در DisplayPreRelaseColor و قرار دادن عدد آن بروی 0 به صفحه مشکی مرگ دسترسی پیدا کند. برای رسیدن به این مورد می توانید آموزش زیر را دنبال کنید:

در نوار Search یا نوار جستجو ویندوز Registry Editor را جستجو کرده و بروی آن کلیک کنید.

Registry Editor > Computer > HKEY_LOCAL_MACHINE > SYSTEM > CurrentControlSet > Control > CrashControl

البته فوراً نمی توانید این صفحه را مشاهده کنید و مجبور هستید خطایی را عمداً ایجاد کنید. برای این منظور می توانید از Task Manager و تب Details گزینه ای از svchost.exe را پیدا کرده و با کلیک راست کردن End Process Tree انتخاب کرده و پس از آن بروی Shutdown کلیک کنید.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟